Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Rodina především. Láká cenou a stylem

Česko

Renault Scénic 1,4 TCe má akční cenu v základní výbavě. K tomu přidává promyšlený a příjemně vzdušný interiér s dobrými materiály a relativně bohatou výbavu. Nechybí ale ani živý přeplňovaný motor s poněkud vyšší spotřebou paliva.

První generace Renaultu Scénic se stala evropským Autem roku 1997. Zabalila totiž jednoprostorovou karoserii s vyšší pozicí sedadel do kompaktních rozměrů - tím dala Evropanům novou představu toho, jak může vypadat rodinný a přitom kompaktní a relativně dostupný vůz. Myšlenka to sice nebyla zcela nová, protože s podobným typem karoserie přišla již mnohem dříve japonská Honda a Mitsubishi, avšak Renault byl se Scénicem první, kdo dokázal tento druh automobilů účinně zpropagovat.

Nejnovější generace je postavena na základě modelu Mégane a nabízí se opět ve dvou délkách karoserie. Testem prošla kratší verze, která svojí délkou přibližně odpovídá automobilům nižší střední třídy.

Interiér plný nápadů Renault i v případě nového Scénicu ukázal, že opravdu umí navrhnout praktický a přitom elegantní interiér. Výše umístěná sedadla jsou pohodlná a potěší také celková prosvětlenost interiéru, která dovnitř vnáší příjemnou pohodu. Použité materiály jsou spíše neobvyklé, ale v každém případě velmi citlivě sladěné.

Renault se snaží moderní styl modelu Scénic dokázat kromě jiného i centrálně umístěnými přístroji, které ale nejsou ani v nejmenším konvenční. Jsou totiž celé virtuální a tvořené jedním barevným displejem. Dokonce je možné měnit i vzhled tohoto moderního „budíku“. Jistě se jedná o velmi subjektivní věc, ale já osobně bych raději měl klasické přístroje standardně za volantem.

Propracované je řešení zadní části. Nejde jen o samotná variabilní sedadla, ale také o mnoho nejrůznějších odkládacích schránek, které jsou umístěné například v podlaze před sedadly. Pokud bych se měl pokusit něco vytknout, potom by to byla snad pouze stejná šířka zadních sedadel. Kdyby totiž bylo prostřední sedadlo, které je většinou obsazováno méně často, užší, mohla by naopak být obě krajní místa širší - a tím i pohodlnější.

Turbo s apetitem Velkoprostorový Scénic není vozem pro řidičské zážitky. V tomto případě je potřeba ocenit spíše klidnou atmosféru a měkčí naladění podvozku. Jízdní vlastnosti jsou jisté, odpružení pohodlné a dobrou zprávou je, že nad bezpečností bdí standardně dodávaná stabilizace.

Testovaný vůz byl vybaven přeplňovaným motorem 1,4 litru s výkonem 130 koní, který byl naladěn především na sílu ve středních otáčkách. Vyznačoval se velmi nízkou hlučností i příjemnou kultivovaností, naopak překvapil vysokou spotřebou paliva, která ve městě bez problémů vystoupala až k desetilitrové hranici.

DATA Karoserie Rozměry 4344x1845x1678 mm Hmotnost 1395 kg Motor zážehový 4válec, turbo, 1,4 l Výkon 96 kW (130 k)/5500 min-1 Toč. moment 190 N.m/2250 min-1 Provoz Zrychlení 0-100 km/h 10,5 s Nejvyšší rychlost 190 km/h Spotřeba paliva 7,1 l/100 km Cena 424 900 Kč HODNOCENÍ Zábava za volantem Rodina Peníze 20 % 50 % 80 %

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!