„Je to doplňková služba, kterou jsme potřebovali, protože iŽurnál byla mrtvá značka už minimálně dva roky,“ řekla LN ředitelka zpravodajských stanic Českého rozhlasu Hana Hikelová.
Vedení veřejnoprávního rádia se přitom muselo řídit loňským usnesením kontrolní rady rozhlasu, „aby se rozhlasové poplatky vynakládaly na takovou podobu zpravodajského webu, která by se nesnažila konkurovat komerčním internetovým zpravodajským serverům a televiznímu vysílání“.
„Musíme těžit z našeho zpravodajství a publicistiky, což plníme. Jako jediný web nemáme smlouvu s ČTK, jak to dělají všechny ostatní weby,“ říká Hikelová.
Web využívá hlavně materiály Radiožurnálu a Rádia Česko. Publicistiku poskytuje ČRo 6, kulturní zprávy Vltava a Wave, zprávy v pěti cizích jazycích zahraniční vysílání, novinky z vědy a techniky stanice Leonardo. Loni plánovaný rozpočet byl 13,3 milionu korun. O obsah serveru, který přešel na nonstop provoz, se stará desítka lidí, na iŽurnál byli čtyři.
Šéfkou se stala Kateřina Křenová se zkušenostmi i z české redakce rozhlasu BBC. Podle Křenové rozhlas na svůj server nadále nebude prodávat reklamu.
Radní se obávali i „nákladů na obrazové doplňkové zprávy“. Videa tak web nabídne výjimečně, třeba v podobě přenosů předvolebních debat Radiožurnálu, jinak text doplní jen fota a zvuk.