Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Rozsah reklamy na ČT se nezvýší

Česko

  15:34
Praha - Poslanci odmítli sociálně demokratický návrh na zvýšení reklamy v České televizi o půl procenta. Pro návrh byli jen sociální demokraté, ostatní byli buď proti nebo se zdrželi hlasování.

Česká televize - ilustrační foto foto: Tomáš KristLidové noviny

Rozprava před hlasováním ale naznačila, že toto téma se ve sněmovně zřejmě brzy objeví znovu.  Poslanec Petr Rafaj (ČSSD) navrhoval také, aby ČT použila 30 procent čistých výnosů z reklamy za rok 2008 na podporu digitalizace, 30 procent na správu a digitalizaci svého archivu a 30 procent na podporu českých filmů - do fondu kinematografie.

Jedno procento reklamy měla veřejnoprávní televize do konce loňského roku. Teprve od letošního ledna klesl objem na půl procenta. Současně se ale od ledna zvýšil koncesionářský poplatek na 120 korun. V roce 2008 má reklama z ČT zmizet až na výjimky úplně a poplatek by měl vzrůst na 135 korun. ČT odhaduje, že letos její příjmy z reklamy při objemu půl procenta vysílacího času klesnou oproti loňskému roku o zhruba 326 milionů korun, tedy asi na 724 milionů.

Právě omezení reklamy v ČT bylo již v roce 2005 jedním z nejspornějších bodů. Odpůrci tohoto kroku tvrdili, že sumu uvolněnou útlumem reklamy v ČT převezmou Nova a Prima, což zdeformuje trh a zdraží reklamu. Na televizní reklamu dají firmy podle odhadů celkem asi devět miliard ročně.

Autoři: ,

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!