Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

RWE chce v prosinci sto tisíc odběratelů elektřiny

Česko

PRAHA Sto tisíc zákazníků z řad domácností a malých firem. Tolik jich chce do konce roku získat na českém trhu skupina RWE. V současnosti má přes 40 tisíc podepsaných smluv.

RWE, která se dříve soustředila pouze na trh s plynem, začala loni nabízet svým zákazníkům také elektřinu. Domácnosti láká na tarify, které jsou o deset procent nižší než u tradičních dodavatelů. „Okolo dvou třetin zákazníků využilo možnost fixace ceny do konce roku 2012,“ zmínil obchodní ředitel RWE Transgas Tomáš Varcop.

Marketingový ředitel skupiny RWE David Konvalina dodal, že se vyplatila strategie zřizování kontaktních míst v nákupních centrech. Právě tato obchodní místa prý vykazují vysokou úspěšnost při získávání nových zákazníků.

Ještě ambicióznější cíle má firma Bohemia Energy. „V roce 2011 bychom chtěli objem dodávky elektřiny i plynu zdvojnásobit a počtem zákazníků dosáhnout půlmilionové hranice. S ohledem na zájem zákazníků, který jsme registrovali v lednu a únoru, to považujeme za reálný cíl,“ uvedl obchodní ředitel Bohemia Energy Libor Holub.

Právě Bohemia Energy je zatím v přetahování zákazníků tradičním dodavatelům nejúspěšnější. V únoru podle statistik operátora trhu OTE dodávala elektřinu do 153 tisíc odběrných míst a zemní plyn do 79 tisíc míst.

V případě zemního plynu ji však rychle dohání ČEZ, který do konce února podepsal smlouvy s 80 tisíci odběrateli. Zhruba polovině již plyn dodává.

Centropol Energy by rád na konci roku dodával elektřinu čtvrt milionu zákazníků a zemní plyn 70 tisícům. „V posledních měsících k nám míří zhruba polovina všech zákazníků, kteří se rozhodli změnit svého dodavatele,“ říká obchodní ředitel Centropolu Lukáš Pokrupa.

Zatímco nezávislí obchodníci jako Bohemia Energy a Centropol Energy spoléhají hlavně na podomní prodejce, RWE a ČEZ jsou ve výhodě. První z nich má přes dva miliony odběratelů plynu, ČEZ dodává elektřinu do 3,5 milionu odběrných míst.

Oba velcí hráči tak snadno mohou přidat reklamní leták do vyúčtování, případně oslovit návštěvníky zákaznických center a nabídnout jim i druhou z energií.

Autor: