„A navíc jsme se stali nejlepšími nováčky,“ usmívá se grafik týmu Petr Skřivánek (17).
* LN Jak jste se o projektu Formule 1 ve školách dozvěděli?
Od našeho profesora Milana Novotného na naší strojárně v Českých Budějovicích.
* LN Čím vás zaujal?
Hodil se do našeho oboru. Všichni jsme totiž strojaři. Navíc je to zajímavé i tím, že jsme vlastně zmenšený tým formule 1.
* LN Jak vypadá?
Máme manažerku, která vyhledává sponzory, designového a výrobního inženýra, já zas dělám grafika a webdesignéra. Samotné autíčko je balast.
* LN Co je na projektu nejtěžší?
Projektování a výroba autíčka. Dělali jsme to ve škole se stejným softwarem, který je používán při projektování skutečných formulí 1 a jejich aerodynamických prvků.
* LN Jak dlouho jste na modelu pracovali?
Celé prázdniny. Dokonce jsme o nich jezdili i do školy, kde jsme model obráběli.
* LN Jak probíhá výrobní proces?
Začíná se nakresleným modelem na papíře, pak jsme udělali virtuální model v počítači, Na něm jsme už díky softwaru začali řešit aerodynamiku. Ten se poté přenese do CNC frézky, na které se model nakonec vyrobí.
* LN Co následuje potom?
Testování. Každý tým má k dispozici několik testovacích dnů na dráze, kde si může vyzkoušet, jak rychle autíčko jede.
* LN Nakonec jste byli v Česku nejlepší a odjeli na MS...
Světový šampionát v Londýně byl pro nás velkou odměnou. Setkali jsem se tam s loňským mistrem světa formule 1 Lewisem Hamiltonem či šéfem Red Bull racing týmu Christianem Hornerem.
* LN V Londýně jste skončili devátí. V čem byli soupeři lepší?
Došlo u nás k malému nedorozumění a používali jsme starší pravidla. Model nemusel být jen z balzového dřeva, jak jsme se domnívali. Přípustný byl i kompozit. A ještě jsme neměli kolečka s kuličkovými ložisky, která byla také povolena až v nových pravidlech.
* LN V Česku začal druhý ročník soutěže. Plánujete tentokrát útok na světový titul?
Musíme však nejdříve obměnit tým, dva členové už jsou mimo povolenou věkovou hranici. Všechny týmy loni získaly zkušenosti, a očekávám tedy tvrdou konkurenci.