Reillyho jmenování by podle serveru mohli zaměstnanci Opelu vnímat jako provokaci, protože GM dlouhou dobu v rámci svých růstových plánů preferovala značku Chevrolet na úkor Opelu.
Automobilka GM se minulý týden rozhodla, že neprodá divizi Opel kanadskému výrobci automobilových součástek Magna International a ruské bance Sberbank, což vyvolalo v Německu velké rozhořčení.
Forster patřil mezi zastánce prodeje, čímž podle agentury Reuters vyvolal nelibost u svých nadřízených v Detroitu. „Carl-Peter Forster přibil svou vlajku na stožár Magny,“ prohlásil jeden ze zástupců pracovníků Opelu.
GM se namísto dokončení prodeje rozhodla, že provede restrukturalizaci divize Opel sama za tři miliardy eur (zhruba 77,2 miliardy Kč). Jejím cílem je snížit náklady Opelu o 30 procent, a to mimo jiné prostřednictvím redukce počtu zaměstnanců. O podrobnostech plánů GM se toho ale mnoho neví.
„Jsou tu od firmy signály, že GM vysvětlí své plány příští týden. Německá vláda čeká na toto vysvětlení, a poté ho zhodnotí,“ uvedl v pátek mluvčí německé vlády Christoph Steegmans.
Proti setrvání Opelu pod GM ve čtvrtek v Německu protestovaly tisíce zaměstnanců automobilky. Obávají se totiž, že GM v rámci restrukturalizace Opelu přikročí k uzavírání továren a výraznému snižování počtu pracovních míst.