Silnice měla být postavena spolu s dálnicí už v příštím roce, aby ulehčila přetížené Opavské ulici. Její stavba se ale oddaluje mimo jiné kvůli požadavku Poruby, která chce změnit trasu navrženou v územním plánu. Proto architekti města Ostravy vytvořili a zveřejnili čtyři nové varianty Severního spoje.
Severní spoj, o kterém urbanisté uvažují od 60. let 20. století, by měl stáhnout polovinu dopravy z přetížené Opavské ulice, po níž denně projede kolem čtyřiceti tisíc aut. V roce 1980 v územním plánu navrhli trasu přes nedaleký Turkov, který byl ale o 13 let později vyhlášen přírodní památkou s unikátním lužním lesem. Proto vznikla v roce 1994 „jižní“ trasa Severního spoje u Provozní ulice. Vedení Poruby ani jejím obyvatelům se ale nelíbí, že by posunutý Severní spoj ústil do městské zástavby v ulici 1. Čs. armádního sboru. Proto obvod požádal ostravský magistrát o změnu plánů.
Architekti navrhli čtyři nové varianty, kterými hledají kompromis mezi požadavky obyvatel tří dotčených obvodů, ekologů chránících Turkov i dopravních expertů. Všechny nové varianty postupně přibližují obyvatelům, lidé i firmy je mohou písemně připomínkovat do 25. listopadu. Magistrát pak názory veřejnosti předloží během dvou až tří měsíců zastupitelům.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava