Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Silnice skrz Letnou se posune

Česko

PRAHA Plánovaná dvouproudá silnice skrz Letenskou pláň bude zřejmě šetrnější ke svému okolí.

Provizorní komunikace, na kterou má být po dobu výstavby tunelu Blanka přeložen jeden jízdní směr z ulice Milady Horákové, bude oproti původním představám investora užší a povede zřejmě dále od Letenských sadů - záborem nynějšího staveniště tunelu.

Projektanti slevili ze svých plánů kvůli tvrdé kritice plánované silnice. Postavili se proti ní totiž pražští zelení, devět neziskových organizací, odbor životního prostředí radnice Prahy 7 a Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP).

Všichni vzkázali stavbařům a projektantům jediné - případný odklon dopravy veďte jinudy, šetrněji k přírodě i místním lidem.

„Vydali jsme předběžné opatření, které má zastavit kácení zeleně. Nedomníváme se totiž, že by byla tato silnice jediný možný způsob, jak odklonit dopravu po dobu stavby tunelu. Budou se tedy zvažovat i jiné varianty,“ říká mluvčí ČIŽP Ivana Awwadová.

Investor stavby, projektanti, stejně jako dopravní odbor magistrátu však žádnou jinou objízdnou variantu nechtějí. Jedině silnice přes pláň prý zajistí pohodlnou průjezdnost celé oblasti.

„Nyní se tak hledá řešení, aby se vyhovělo inspekci, ale byla tu zachována požadovaná průjezdnost,“ říká Ludvík Šajtar, ředitel firmy Satra, která objízdnou silnici napříč plání projektuje. Podle Šajtara je nyní cílem projektantů dostat silnici do současného záboru staveniště, tedy vměstnat ji do prostoru obehnaného plechovou ohradou. Silnice by tak nezničila žádnou vegetaci, a inspekce by jí proto mohla dát zelenou.

Stavbaři by se tímto odsunutím komunikace vyhnuli i možným sankcím. Kdyby totiž navzdory vydanému předběžnému opatření pokračovali v původním projektu a na pláni vymýtili byť jediný keř, riskovali by pokutu od ČIŽP až ve výši milionu korun.

Popsané přesunutí silnice není prvním ústupkem investora. Již před časem slevil z navrhované šířky deseti metrů, po debatě s Prahou 7 zavrhl i souběžný chodník. Razantně se také snížil počet stromů, které měly být kvůli silnici pokáceny. Investor jich chtěl původně pořezat šestnáct, poté slevil jen na šest, ale odbor životního prostředí sedmé městské části mu dovolil porazit jen čtyři. Dva zbývající stromy chtěl tedy investor přesadit.

***

Cílem projektantů je dostat silnici do záboru staveniště tunelu, tedy vměstnat ji do prostoru obehnaného ohradou

Autor:

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...