Škoda se tak letos dostala před Ford, který vedl v loňském roce. Proti loňsku ale dovoz fordů klesl o téměř 500 vozů na 2128 aut. Třetí příčka patří Volkswagenu se 1784 dovezenými auty.
Škoda je podle analytika Broker Consulting Jana Lenera v tuzemsku tradiční značkou a Češi ji řadí stále mezi nejoblíbenější. „Dovoz ojetých škodovek je logickým důsledkem toho, že na německém trhu se auta prodávají s nižší marží než v Čechách. Za srovnatelnou cenu pořídí zájemci z Čech na německém trhu auta s vyšší výbavou, proto se jim vyplatí si škodovky nakupovat za hranicemi,“ dodal.
Téměř polovinu dovážených ojetých škodovek tvoří vozy se stářím mezi pěti a deseti lety. Vozidel mezi třemi a pěti lety pak byla čtvrtina. Vozů Škoda do jednoho roku bylo jen 59. Celkový dovoz ojetých aut letos meziročně poklesl o šestnáct procent.