Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Škodovky „na skok“ v zámoří

Česko

Firma sponzoruje MS v hokeji, expanzi na americký trh neplánuje, byla by drahá

QUEBEC/PRAHA Tolik škodovek, kolik se v těchto dnech prohání po ulicích kanadských měst Quebecu a Halifaxu, ještě na severoamerickém kontinentu nikdy nebylo. Coby hlavní sponzor mistrovství světa v hokeji zajišťuje Škoda Auto přepravu funkcionářů, rozhodčích a dalších akreditovaných účastníků turnaje. „Máme zde 45 vozů, převážně Octavie a také Roomstery. Přímo na stadionech jsou pak vystaveny celkem čtyři bílé Superby,“ uvedl mluvčí mladoboleslavské automobilky Jaroslav Černý. Jelikož Škoda Auto nemá v Severní Americe zastoupení, musela všechna auta dovézt do Kanady lodí a na provoz svých vozů v průběhu hokejového turnaje získat speciální povolení kanadských úřadů. Škodovky v kanadských ulicích tak jezdí s českými poznávacími značkami.

Hokejové mistrovství světa představuje spolu s cyklistickými závody Tour de France či Giro d'Italia dominantní sponzorskou aktivitu Škody Auto. Oproti běžným zvyklostem však mladoboleslavská automobilka nevyužije turnaje v Kanadě k předvedení svých vozů co nejširší veřejnosti. „Na rozdíl od šampionátů v Evropě tentokrát nebudeme provádět prezentace ani testovací jízdy,“ potvrdil Černý.

Přestože je Škoda Auto nejvýznamnějším českým exportérem a vozy vyváží i do Číny, na americký trh podle vyjádření Černého vstoupit nehodlá. „Značka Škoda není v Americe známá a investice do posílení jejího image na tak obrovském trhu, jako je ten americký, by musely být nebývale vysoké,“ vysvětlil Černý.

Kromě sponzorování celého mistrovství se Škoda Auto v Kanadě prezentuje jako oficiální partner českého, slovenského a nově také ruského týmu. „To je pro nás více než symbolické... Rusko je jedním z našich nejvýznamnějších odbytových trhů,“ uvedl Martin Lauer, vedoucí podnikové komunikace.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!