Rakouská firma v minulosti zachránila aerolinie před krachem, slovenský přepravce ale později skončil v konkurzu a rakouský podnik neúspěšně žádal slovenskou vládu o kompenzace.
„Tribunál rozhodl ve prospěch Slovenské republiky a jednání definitivně zastavil,“ napsal ve stanovisku mluvčí ministerstva financí Miroslav Šmál. Soud se konal 9. října. Ukončený spor před mezinárodním tribunálem je podle mluvčího v pořadí třetím případem vedeným na základě uzavřených dvoustranných investičních dohod, kterému Slovensko čelilo.
Rakouské aerolinky si ještě v roce 2006 nárokovaly, aby jim Slovensko vyplatilo staré dluhy v objemu zhruba 170 milionů slovenských korun (5,64 milionu eur). Vláda slovenského premiéra Roberta Fica ale o zaplacení nerozhodla. Austrian Airlines se proto přestaly podílet na financování Slovenských aerolinií, které se tak dostaly do potíží.
V roce 2004 Austrian Airlines zachraňovaly slovenského leteckého přepravce před krachem a nabyly většinu jeho akcií. Podle smlouvy a dodatku, které podepsal exministr dopravy Pavol Prokopovič, měla pomoc Rakušanů dosáhnout maximálně 200 milionů slovenských korun (6,64 milionu eur). Zbývající náklady na ozdravení podniku měl údajně nést stát.
Slovenské „státní“ aerolinky definitivně zkrachovaly v roce 2007. Část jejích zaměstnanců a prostor pak převzala firma Seagle Air.
Slovensko v současné době nemá dominantního národního leteckého přepravce. Na bratislavském letišti měly základnu nízkorozpočtové aerolinky SkyEurope. Ty však letos zkrachovaly.
Další arbitráže Slovensko v roce 2005 neuspělo v mezinárodním sporu s Československou obchodní bankou, které po dohodě vyplatilo více než 25 miliard slovenských korun (829,85 milionu eur). Stát ale čelí i dalším mezinárodním žalobám. Nizozemská společnost HICEE, která je akcionářem zdravotní pojišťovny Dôvera, s vládou vede spor kvůli omezení použití zisku zdravotních pojišťoven. HICEE patří do slovenské finanční skupiny Penta, působící i v Česku.