Krajský správní soud na návrh ekoaktivistů zrušil dvojí stanovisko stavebních úřadů, které vydaly územní rozhodnutí, a fakticky tak umožnily zahájit přípravy stavby. Soudci ale nezveřejnili důvody. Podle mluvčí soudu Miroslavy Sedláčkové padl verdikt na neveřejném zasedání a nejprve ho musí dostat všichni zúčastnění. Není tak jasné, zda jde jen o formální chyby, nebo o zásadnější problém.
Náměstek primátora Martin Ander včera odmítl spekulovat o tom, jaký dopad může rozhodnutí mít. Souvisí to právě s tím, že soudní rozhodnutí na magistrát zatím nedorazilo. Odhaduje zpoždění několik měsíců, teoreticky však může dosáhnout i několika let. Podle harmonogramu by až za rok měla být hotová dokumentace pro stavební povolení. Je tedy možné, že se rozhodnutí soudu vůbec stavby nedotkne.
Podle soudců úřady poškodily práva žalujících. „Soud si je plně vědom významu plánované stavby a také jejího rozsahu i dopadů jejího umístění v dané lokalitě,“ uvedla pouze neurčitě Sedláčková.
Nejkontroverznějším bodem přestavby železničního uzlu je přesun hlavní železniční stanice o 800 metrů jižněji. Například zástupci Brna-Židenic si však stěžují na špatné odhlučnění trati přes čtvrť.
Na přestavbu vlakového průtahu městem i nádraží by měly sloužit zdroje Evropské unie. Ty jsou však limitovány časem. Pokud by Brno nestihlo zahájit stavbu včas, nemusí na ni mít prostředky.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno