PRAHA Platit za speciální televizní kanály Čechům nevadí. Poptávka po placené kabelové i satelitní televizi v České republice v poslední době rychle roste.
„Zájem každým rokem stoupá zhruba o 20 procent,“ potvrzuje Zdeněk Vaníček z České asociace elektronických komunikací. Ta sdružuje přední tuzemské kabelové a satelitní operátory a poskytovatele programů v Česku.
Navíc rozvoj placených televizí zřejmě není u konce. Šanci na dobré uchycení mají další tematické kanály. „Velký potenciál mají specializované programy. Například velmi oblíbené jsou různé sportovní programy,“ dodal Vaníček s tím, že počet tuzemských domácností, které si budou za televizi platit, ještě poroste.
Jednou z novinek v tuzemské nabídce placených programů je premiéra kanálu Universal Channel. Ten zahájí v Česku a na Slovensku vysílání 3. září, a nahradí tak stávající Hallmark Channel. „Změna přinese hlavně nové seriály a filmy,“ řekla zástupkyně společnosti Veronika Tamchynová.
Tento krok je součástí celosvětové strategie společnosti Universal Network International, která nyní investuje několikamilionové částky do rozvoje svých pěti klíčových televizních značek. Nejúspěšnější z nich je právě Universal Channel, který vysílá téměř ve stovce zemí. V současné době sleduje Hallmark Channel zhruba milion tuzemských domácností. Cílovou skupinu kanálu představují hlavně ženy mezi 25 a 55 lety. „Zaměření na ženy měnit neplánujeme, ale chceme se víc přiblížit i mladším divačkám,“ podotkla Tamchynová.
Vedení společnosti si od přechodu na Universal Channel mimo jiné slibuje, že v programu přibudou premiérové seriály a filmy. Ty se navíc mají v Česku vysílat krátce po jejich uvedení v USA.
Například seriál Rocky Blue, který měl před měsícem premiéru v USA a Kanadě, se na českých obrazovkách objeví v září. Na novém kanálu ale zůstanou i úspěšné pořady ze současné programové nabídky Hallmark Channelu, které se budou vysílat dál.
Do změn investují i další televizní kanály. Například dokumentární program Spektrum nedávno přinesl novou vizuální podobu, grafiku i logo.
„Každá inovace diváka potěší. Může to být velmi příznivé pro další sledovanost,“ říká k novinkám placených televizí František Malina, mluvčí kabelového operátora UPC.
Také podle něj stále přibývá rodin, které si tyto programy předplácejí. „Zájem roste díky tomu, že se nabídka tolik specializuje. Každý si pak přijde na to, co ho zajímá,“ dodává Malina.
Ze specializovaných televizních programů Čechy jednoznačně nejvíc lákají dokumenty, filmové a sportovní kanály.
***
UNIVERSAL CHANNEL
Nové pořady
* Bratři a sestry
* Rocky Blue
* Městečko Haven
* Prokletí Salemu
* Dvojí identita
* Nemocnice Three Rivers
* Křivé svědectví
* Večer pro dámy