Kalamitu vyhlasila obec v 11:00, řekl Petr Zahradníček ze špindlerovské radnice. Silnice na Špindlerovu boudu na hřebenech Krkonoš je uzavřena. Ostatní silnice v horském středisku jsou sjízdné, parkoviště jsou upravená, řekl ředitel špindlerovských Technických služeb
Miloslav Tomíček.
Technickým službám se totiž rozbilo těžké nákladní auto s šípovým pluhem, které jako jediné je schopné cestu na Špindlerovu boudu prohrnout. Město proto požádalo o pomoc armádu. "Dnes k nám má dorazit Tatra s těžkým pluhem od vojáků z Olomouce. Bude u nás zřejmě několik dní," řekl špindlerovský starosta Oldřich Šimek.
Špindlerovské technické služby zatím cestu na hřebeny upravily jiným autem s pluhem a frézou. "Vyhlášení kalamitního stavu na této cestě je preventivním opatřením," řekl Tomíček. Dodal, že od úterního večera ve Špindlerově Mlýně napadlo asi deset centimetrů sněhu, na hřebenech přibylo asi 15 centimetrů.
Cesta na Špindlerovu boudu ve výšce 1262 metrů nad mořem je klíčová pro hasiče, aby se dostali k případnému požáru Špindlerovy boudy či jiných objektů v okolí. Silnice proto musí být trvale průjezdná. Právě Špindlerova bouda hořela loni v lednu a hasiči se k ní tehdy kvůli závějím nemohli dostat. Zarazili se asi 400 metrů před boudou a museli natáhnout hadicové vedení.
Miloslav Tomíček.
Technickým službám se totiž rozbilo těžké nákladní auto s šípovým pluhem, které jako jediné je schopné cestu na Špindlerovu boudu prohrnout. Město proto požádalo o pomoc armádu. "Dnes k nám má dorazit Tatra s těžkým pluhem od vojáků z Olomouce. Bude u nás zřejmě několik dní," řekl špindlerovský starosta Oldřich Šimek.
Špindlerovské technické služby zatím cestu na hřebeny upravily jiným autem s pluhem a frézou. "Vyhlášení kalamitního stavu na této cestě je preventivním opatřením," řekl Tomíček. Dodal, že od úterního večera ve Špindlerově Mlýně napadlo asi deset centimetrů sněhu, na hřebenech přibylo asi 15 centimetrů.
Cesta na Špindlerovu boudu ve výšce 1262 metrů nad mořem je klíčová pro hasiče, aby se dostali k případnému požáru Špindlerovy boudy či jiných objektů v okolí. Silnice proto musí být trvale průjezdná. Právě Špindlerova bouda hořela loni v lednu a hasiči se k ní tehdy kvůli závějím nemohli dostat. Zarazili se asi 400 metrů před boudou a museli natáhnout hadicové vedení.