Během letošního roku byly otevřeny kilometrové úseky tratí například v Horních Počernicích a v Satalicích. „To je pěkné na výlety, ale nepomůže to dopravě ve městě,“ řekl Křivohlávek.
Těm cyklistům, kteří nechtějí jezdit po rušných silnicích, a přesto využívat k přepravě kolo, může pomoci vlaková doprava. S kolem se může do všech typů příměstských vlaků, ovšem na rozdíl od metra za poplatek. Za jednorázovou přepravu kola si České dráhy účtují navíc 25 korun. „Se změnami nepočítáme, ceny zůstávají,“ odpověděl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský na otázku, zda dráhy o bezplatné přepravě kol neuvažují. „Poplatek za přepravu kola je zajímavý, kol se vozí poměrně dost. Šlo by to jedině v případě, že by si to například Praha objednala a zaplatila nám ušlý zisk,“ popsal Šťáhlavský situaci.
Naopak bezplatná je přeprava bicyklů v MHD. Tam však cyklista naopak naráží na přepravní řád. V metru mohou být maximálně dvě kola v soupravě, a to v zadním voze. A s kolem do tramvaje? V pracovních dnech od 20. hodiny do 5. hodiny ranní a jen na vybraných úsecích (např. ze Smíchovského nádraží na Sídliště Barrandov).