PRAHA Jižní spojka zažila včera kvůli uzavírce lanového mostu krušné chvíle. Nejhorší stav tu byl odpoledne, kdy spousta Pražanů zamířila po práci na předposlední prázdninový víkend ven z města. Policisté v místě objízdné trasy dokonce hlásili v té době intenzitu dopravy na nejhorším stupni pět.
Po páté hodině se ale situace začala zlepšovat. Zácpy a kolony se tak v podstatě vyrovnaly stavu každého pátečního odpoledne. Katastrofické scénáře, které předpovídaly, že by kvůli uzavírce lanového mostu mohla zkolabovat doprava v celém hlavním městě, se tak nenaplnily.
„Je to lepší, než jsem čekal“ Doprava kolem Jižní spojky byla navíc poměrně klidná celý den. „Pojedu normální objížďkou přes Švehlovu a Průmyslovou ulici. Provoz je tu lepší, než jsem čekal, myslím, že to tu vypadá v podstatě stejně jako kterýkoliv jiný den,“ řekl LN kolem desáté hodiny dopolední řidič, který nasedal do auta nedaleko autobusové zastávky u Švehlovy ulice. Nejvíce to tedy včera „odnesli“ ti řidiči, kteří uzavřený most objížděli mezi třetí a pátou hodinou odpoledne.
Práce na mostě jsou v plném proudu. „Bezprostředně po uzavření mostu jsme započali práce na opravě havarijního stavu lanového mostu, v půl jedné v noci začaly betonářské práce, které byly dokončeny ve dvě hodiny ráno,“ řekl včera odpoledne mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek. Teď se prý čeká, až beton ztvrdne. Auta by se na most měla vrátit s úderem nedělní půlnoci. Mluvčí ale nevyloučil, že by to nakonec mohlo být i dříve.
Na poškození mostu se přišlo začátkem minulého týdne. Dělníci tu při běžné revizi objevili pokles koncového příčného nosníku mostu a vyklonění římsy včetně koroze na kovových prvcích, kterou způsobilo zatékaní do mostu. Ihned se pak začalo s opravami, které vyvrcholily celkovým uzavřením lanového mostu. Oprava se musí stihnout do nedělní půlnoci, což je podle odborníků reálné. „Pokud nenastane nějaká skutečně mimořádná situace, kterou bych přirovnal třeba k teroristickému útoku na Prahu, tak se to stihne,“ řekl LN pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.