Čtvrtek 25. července 2024, svátek má Jakub
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Spolu s kávou se prodávají i poukazy ke studiu

Česko

WIESBADEN/PRAHA Chleba, máslo a úrazové pojištění. Takový nákup mohou zákazníci pořídit na pokladnách supermarketů Penny Market. Síť prodejen nabízí v Německu vedle potravin i prodej pojišťovacího balíčku. V tomto balíčku, který diskontní síť Penny Market prodává za 49 eur, je obsaženo roční úrazové pojištění, právní ochrana a povinné ručení.

Penny Market, dceřiná společnost mezinárodního koncernu Rewe Group, musí nyní ale svou nabídku pojištění stáhnout z pultů. Podle rozhodnutí zemského soudu ve Wiesbadenu vstoupil koncern Rewe na trh jako zprostředkovatel pojištění, aniž by pro to měl potřebné povolení průmyslové a obchodní komory.

Rewe zváží odvolání proti rozhodnutí soudu. Penny Market ovšem není mezi obchodními řetězci, které nabízejí netradiční zboží, sám. Například pražírny kávy Tchibo prodávají vedle kávy celou řadu spotřebního zboží, ale dokonce i služby. Spolu s kávovými zrny tak zákazník může koupit oblečení, vybavení na grilování, ručníky, nábytek či rádio. Jako výhodnou koupi nabízelo Tchibo v Německu cestování, jízdenky na vlak, dobíjecí karty pro mobilní telefony či lekce malování.

Největší zájem ovšem vzbudil prodej poukazů k vysokoškolskému studiu na soukromé vysoké škole v Göttingenu. Tříletý obor podnikového hospodářství zakončený státem uznávaným diplomem vyšel v nabídce Tchibo měsíčně na 248 eur, tedy o 50 eur levněji, než je běžná cena studia. Navíc kdo se přihlásil na vysokou školu v Tchibo, ušetřil přihlašovací poplatek 650 eur.

Penny Market musí svou nabídku pojištění stáhnout z pultů

Autor: