Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Sponzor Zubové míří... Sponzor Zubové míří do politiky

Česko

Jaromír Soukup končí s byznysem. Na volby dá 10 milionů

PRAHA Rodí se v tuzemské politice „český Berlusconi“?

Jaromír Soukup, mediální magnát a sponzor zelené političky Olgy Zubové, chce v blízké budoucnosti skončit s byznysem a vstoupit na politické kolbiště.

Nikoli však prostřednictvím Demokratické strany zelených, jejímž je místopředsedou a mecenášem. „Svoji dráhu v médiích chci opustit směrem k politice. Tak to je,“ prohlásil Soukup v rozhovoru pro LN.

Zároveň upřesnil spekulace o tom, že by měla sociální demokracie od něj na předčasné parlamentní volby dostat sto milionů korun.

Soukup tvrdí, že peníze na kampaň dostane jen jeho chráněnkyně Zubová, která je na kandidátce pražské ČSSD. A nebude to sto milionů, ale „jen“ deset milionů. Tato částka není rozhodně zanedbatelná. Pro srovnání: nedávné předvolební billboardy Zubové rozeseté po celé zemi stály zhruba polovinu.

Vděčná Zubová o svém sponzorovi MFD řekla, že by byl dobrým ministrem. Přestože se Soukup chce v politice více angažovat, exekutiva podle něj není ta pravá cesta. „Ne, opravdu o to nestojím. Pro mě ambice do parlamentu skončily,“ řekl včera Soukup LN.

Svou budoucí politickou orientaci nechce zatím blíže specifikovat. Hodlá prý prosazovat „zelenou“ politiku, ale ne přes svou mateřskou stranu. „Neskončilo by to úspěchem,“ prohlásil.

Soukupovy dosavadní kroky směřují spíše k sociálním demokratům, s nimiž dlouhodobě úzce spolupracuje. „O vstupu do ČSSD ale neuvažuji,“ zdůraznil.

Pražští sociální demokraté by však jeho angažmá ve straně neodmítli. „Je velmi schopný, což ukázal při krajských volbách, jejichž propagaci měl na starosti,“ řekl LN zdroj z vedení pražské ČSSD.

Pokračování na straně 3

Dokončení ze strany 1

Kvůli Soukupově spolupráci s ČSSD může mezi politickými rivaly socialistů vypuknout skutečné zděšení. Soukupova firma Médea, která s ČSSD dlouhodobě spolupracuje, účtuje Paroubkově straně minimální rabat. Skutečná hodnota takové kampaně je tudíž mnohonásobně vyšší než avizovaných deset milionů. Navíc díky svým kontaktům dokáže Soukup obsadit ty nejlepší billboardy. Svědčí o tom plakáty Olgy Zubové před volbami do europarlamentu, které tehdy zaplavily celou zem. Zubová minulý pátek kývla na nabídku šéfa pražské ČSSD Petra Hulinského, aby byla na kandidátce oranžových místo Petra Ibla, který nominaci vzdal. Server Aktuálně.cz sdělil, že Zubová již připravuje i kampaň. Nevyloučila přitom, že se objeví i na mítincích ČSSD. Zubová popřela, že by finanční účast Jaromíra Soukupa byla jednou z podmínek jejího umístění na kandidátce ČSSD.

***

Miliardu za firmu mi teď nikdo nedá

Jaromír Soukup tvrdí, že již uvažoval o prodeji svojí mediální agentury. Miliardu korun, na kterou si ale firmu cení, mu prý nyní nikdo není schopen dát. Rozhovor čtěte na straně 3

Poznámku Martina Weisse čtěte na str. 10

Autor: