Trasy, kterou pro celotýdenní provoz starých tramvají odborníci vybrali, si staré „šaliny“ příliš neužily. Výhybna v Rašínově ulici, za kterou magistrát zaplatil dva a půl milionu, nyní mizí pod koly bagrů, které upravují celou ulici. Po dokončení v roce 2006 po ní před nástupem zimy stihlo projet jen několik spojů, vloni opět sloužila pouze několik týdnů na jaře -pak kvůli výluce v České musela historická tramvaj opět svou trasu centrem Brna opustit.
„Původně jsme zvažovali, že by historické tramvaje jezdily přes náměstí Svobody a již opravenou Rašínovu buď na Nové sady, nebo na Stránskou skálu. Nakonec se ale ukázalo jako nejlepší řešení nahradit jimi část víkendových spojů na lince 10 na trase Nové sady -Stránská skála a zpět,“ potvrdila mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Poprvé podle ní vyjedou 1. května.
Dvě opravené staré tramvaje měly být především lákadlem pro turisty, platí na ně ale i běžné brněnské „šalinkarty“. V budoucnu by historická linka měla jezdit z Nových sadů přes náměstí Svobody a Rašínovu na Komenského náměstí, kde zastavují zájezdové autobusy. To závisí na úpravě zastávek v přestupním uzlu Joštova a na Komenského náměstí.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno