Středa 1. května 2024, Svátek práce
130 let

Lidovky.cz

Startuje nákladní linka ČSA

Česko

PRAHA České aerolinie (ČSA) budou poprvé ve své historii nabízet pravidelnou čistě nákladní dálkovou linku. Ve spolupráci se společností Emirates SkyCargo budou poskytovat větší část kapacity nákladního letounu Boeing 747-200F na lince Praha - Dubaj - Hongkong a zpět.

„Codesharovou spolupráci na cargo letu iniciovaly České aerolinie. Dlouhodobě jsme hledali partnera, se kterým bychom provozovali čistě nákladní let,“ uvedla mluvčí aerolinek Daniela Hupáková. Obří Jumbo 747 se stane teprve druhým velkokapacitním boeingem, který do Prahy začne pravidelně létat. První provozuje společnost China Airlines. První Boeing 747 v barvách společnosti Emirates SkyCargo v Praze přistane příští pátek a bude létat mezi Prahou, Dubají a Hongkongem jednou týdně.

Během několika měsíců by ČSA chtěly zavést dva lety týdně.

„Pro České aerolinie je toto první čistě nákladní dálková linka. S nabídkou tohoto produktu se nám otevírají zajímavé možnosti, nabídneme nové destinace v Asii. Výrazně se nám tak zvýší příjmy z cargo přepravy,“ uvedl viceprezident pro prodej ČSA Petr Řehák. ČSA zajistí, že bude vytížena více než poloviční kapacity obřího letadla. Zbývající část budou naplňovat Emirates, kterým se takto otevírá možnost spojení zbytku jejich sítě s Prahou přes hub v Dubaji. Možnost přepravy zboží budou ČSA nabízet svým tradičním obchodním partnerům.

Viceprezident Emirates pro nákladní přepravu Hiran Perera zdůraznil význam nové nákladní linky pro firmy v Česku. „České obchodníky můžeme ujistit, že jejich vývozní a dovozní zásilky budou rychle a pohodlně navazovat na naši rozsáhlou síť ve východní Asii, Austrálii, na indickém subkontinentu, Středním východě a v Africe,“ řekl Perera.

ČSA zajišťují v současné době nákladní přepravu zboží a pošty prostřednictvím dokládky do nákladního prostoru vlastních osobních letadel, využívají také kamiony a nyní nově čistě nákladní letadlo. Podle Hupákové se uzavřením kontraktu s Emirates SkyCargo navýší nákladní přeprava ČSA o čtvrtinu. „Kontrakt představuje přibližně 6000 tun ročního objemu,“ řekla Hupáková.

Podíl přepravovaného nákladu nicméně zdaleka nenaplňuje kapacitu cargo terminálu na letišti Ruzyně, která činí zhruba sto tisíc tun ročně.

Autor: