Varianta, že nádraží zůstane na svém současném místě, jak navrhovali před volbami například zelení, je tak již zřejmě skoro vyloučena. Investor by tak pravděpodobně přišel o evropské peníze, protože tato možnost není připravena. Podle generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Jana Komárka bude ještě letos dokončena doplněná studie proveditelnosti, která je nutná pro čerpání dotací. Poté zahájí firma přípravu projektové dokumentace. „Příprava nového projektu by trvala nejméně šest sedm let. Takže buď neuděláme nic, nebo budeme pokračovat v původním plánu,“ míní primátor Brna Roman Onderka.
Zda se počítá s nadzemní dráhou, která by spojovala nové a současné nádraží, což navrhl tento týden brněnský zastupitel Josef Veselý, se zástupci investora nevyjádřili. „Neznáme podrobné detaily návrhu, ale určitě se jím budeme na pracovní skupině zabývat,“ ujistil Komárek.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno