Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Stavební spořitelny mění tvář: poradí, jak si půjčit

Česko

PRAHA Trh finančního poradenství, na kterém se ročně protočí zhruba dvacet miliard korun, začal lákat stavební spořitelny.

Kvůli nasycenému trhu a nižší státní podpoře se od Nového roku totiž musí spořitelny poohlédnout i po jiném byznysu, který by jim přilákal nové klienty.

Otevřeně už o tom hovoří Modrá pyramida. „V následujících dvou až třech letech chceme vybudovat skutečné finanční poradenství. Začneme u stávajících klientů. Nebudeme jim jen popisovat produkty našich partnerů, ale budeme lidem radit na základě jejich finanční situace,“ popsal LN nový trend ředitel Modré pyramidy Jan Pokorný.

Určitý důraz na finanční poradenství chce klást i Českomoravská stavební spořitelna. Podle poradenských společností mají spořitelny obrovskou šanci uspět.

Pokračování na straně 16

Rozhovor čtěte na straně 14

Stavební spořitelny mění tvář: poradí...

Dokončení ze strany 1

Ročně roste trh finančního poradenství zhruba o patnáct procent. „Tento sektor se stále vyvíjí, a prostor pro nové subjekty v něm určitě je,“ vyjádřila se Marta Gellová z Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců ČR. „Výhodou stavebních spořitelen je, že mají kamenné pobočky. Konkurence by to pro nás mohla být, prostor na trhu finančního poradenství stále je,“ přiznává i Eva Poláchová, ředitelka Akademie vzdělávání a Analytického centra společnosti OVB. Podle Tomáše Prouzy, spolumajitele finančněporadenské společnosti Partners, by měly stavební spořitelny větší šanci prorazit v poradenství před několika lety. „V současné době se jim to samozřejmě může podařit také, ale bude to pro ně výrazně těžší a bude trvat delší dobu, než se prosadí, než kdyby začaly s finančním poradenstvím dříve,“ tvrdí Prouza. Modrá pyramida hodlá podle Pokorného nabízet produkty finanční skupiny Société Générale Group,

do které sama patří, a rovněž produkty České pojišťovny a pojišťovny Allianz. V rámci své finanční skupiny může Modrá pyramida nabídnout prakticky celou škálu produktů včetně přímých investic. „Lidé ale chtějí i alternativní nabídky, chtějí srovnání produktů napříč trhem,“ míní Prouza. Další úskalí vidí ve vyškolení poradců. „Pokud by měli ambice dělat celé produktové portfolio, už by to dělali pro někoho jiného,“ uvažuje Prouza. Podle Pokorného investuje Modrá pyramida do vyškolení poradců nemalé peníze. „Počítáme i s nabíráním dalších lidí,“ uvedl Pokorný. Nemalým oříškem bude pro Modrou pyramidu i dostat se do povědomí lidí jako společnost, která nabízí poradenské služby. „Potrvá dva až tři roky, než je lidé začnou brát vážně,“ odhaduje Prouza. Finanční poradenství má přitom podle firem budoucnost. S tím, jak se pomalu zlepšuje finanční gramotnost populace, se v příštích letech očekává i větší poptávka po poradenství, a to navzdory úsporným balíčkům vlády.

Autor:

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč