Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Stěhovací manévry začaly

Česko

  10:48
PRAHA - Stěhování magistrátu, během něhož se přemístí téměř dvacet odborů a přes tisíc úředníků, včera začalo. Bude tak rozsáhlé, že úředníci mu neřeknou jinak než akce kulový blesk.

Praha foto: pribrampribramReprofoto

Škodův palác v Jungmannově ulici, který si magistrát dlouhodobě pronajal jako své nové sídlo, se včera začal plnit prvními úředníky. Do nové budovy se jich přestěhuje více než tisícovka. Harmonogram stěhování počítá s tím, že denně se přestěhuje pětadvacet až třicet zaměstnanců. Stěhovací manévry mají skončit na přelomu září a října.

Nová radnice na Mariánském náměstí ale přesto neosiří. Nadále tam bude sídlit primátor, radní a budou se tam scházet zastupitelé v zasedacím sále.

Město chce tímto způsobem ulehčit Pražanům vyřizování úředních záležitostí. Dosud byly jednotlivé odbory magistrátu rozesety po desítkách objektů ve městě. Ty nyní magistrát opustí nebo prodá.

Nová budova v Jungmannově ulici se stále ještě rekonstruuje. Hotova jsou jen dvě nejvyšší patra. Ve spodních částech se pohybují dělníci a restaurátoři. „Chod úřadu nebude ani v době stěhování omezen,“ prohlásil ředitel magistrátu Martin Trnka. Pokud se některé odbory musí přestěhovat během několika dní, budou pro veřejnost zpočátku otevřeny na původním místě. Teprve den po konečném termínu stěhování začne odbor fungovat pro veřejnost na nové adrese. Jako první se do Škodova paláce právě nyní stěhuje třicet úředníků odboru mládeže a tělovýchovy. Pro veřejnost otevřou v pondělí. Doba úředních hodin zůstává nezměněna.

Pronájem vzbudil pochybnosti
Magistrát si budovu pronajal na 20 let od společnosti Copa Retail Sebastiana Pawlowskiho. Za nájemné a služby bude město ročně platit 204,5 milionů korun. Stěhování přijde na 28 milionů korun, dalších 21 milionů město zaplatí za nábytek. Vedení magistrátu přesto tvrdí, že se přesun vyplatí.

Bouřlivé diskuse vyvolal také fakt, že městská rada až po podepsání smlouvy přišla na to, že majitel budovu zastavil jako záruku za třímiliardový bankovní úvěr.

Výhodnost nájemní smlouvy pro město zkoumal kontrolní výbor magistrátu. „Nemyslím si, že ze stěhování nakonec sejde. Ale na druhou stranu by se mohlo stát, že se úřad po dvaceti letech ocitne na ulici,“ řekl v té době předseda kontrolního výboru města František Hoffman (KSČM). Město si nakonec v dodatcích ke smlouvě zajistilo předkupní právo.

Velké stěhování magistrátu

Téměř tisícovka úředníků magistrátu se začíná stěhovat na novou adresu. Přesídlí do Škodova paláce v Jungmannově ulici. Stěhovat se budou tyto odbory v následujících termínech:

1. uměleckých škol, mládeže a tělovýchovy (ode dneška)
2. školství (11. - 14. 8.)
3. stížností, mimořádných kontrol a metodiky kontrolních činností (15. - 16. 8.)
4. finanční kontroly a přezkoumávání hospodaření (17. - 18. 8.)
5. zahraničních vztahů a fondů EU (19. - 20. 8.)
6. ochrany prostředí (21. - 26. 8.)
7. stavební (28. - 29. 8.)
8. územního plánu (30. - 31. 8)
9. daní, poplatků a cen (1. - 3. 9.)
10. kultury, památkové péče a cestovního ruchu (4. - 6. 9.)
11. živnostenský (7. 9.)
12. dopravně správní agendy Novodvorská (8. - 10. 9.)
13. občanskosprávních agend (11. - 12. 9.)
14. archiv hlavního města Prahy - podatelna (13. 9.)
15. dopravně správní agendy Kongresová (14. - 17. 9.)
16. dopravy (18. - 20. 9.)

Ředitel magistrátu, odbor informatiky a odbor hospodářské správy se budou stěhovat ve druhé polovině září.

Odbory, které zůstávají na původní adrese: legislativní a právní, Archiv hlavního města Prahy na Chodovci, Kancelář primátora a radních na Nové radnici na Mariánském náměstí, obchodních aktivit, bytový, public relations, detašovaná dopravní stanoviště na Bohdalci, ve Vysočanech, v Motole, ve Stodůlkách a na Jarově. Odbor krizového řízení se stěhuje do nové úřední budovy na náměstí Franze Kafky.






Autor: