* LN Proč si ke svým číslům vybíráte obyčejné předměty?
Diváky baví, když se to, co běžně používají, před jejich očima promění v něco magického. Jsem žonglér a dobře vím, že když pracuji s kužely, líbí se to, ale je to tak trochu vnímané jako banální. Jakmile vezmete třeba něco jiného a nejlépe úplně odlišného, je to velké oživení.
* LN Jak jste přišli na ty velké balíky hadrů a jak vaše vystoupení vzniká?
Příprava trvá šest sedm měsíců, ale každý náš projekt vzniká postupně, je mnoho nápadů a vlivů, každý jsme jiný a máme jinou metodu, a tak nápady krystalizují. Tady ovšem první impulz přišel od Titoune, jejíž dědeček měl sběrnu starých hadrů a železa a ona si tam jako malá s těmi balíky hrála. Pro nás je nejdůležitější tvořit věci přirozeně, bez zbytečných konstrukcí. A ty balíky nás mimo jiné spojují s dětstvím.
* LN Míváte někdy strach?
Ano i ne. Strach je stále přítomný. Pokaždé když vystoupám do koruny šapitó, uvědomuji si ho. Ale ono je to dobře, je to také pud sebezáchovy.
* LN Kolik hodin denně trénujete?
Záleží na tom, jestli večer hrajeme, jestli jde o sóla, nebo společná čísla. Je to větší část dne.
* LN Jste pořád na cestě?
Jezdíme celý rok a zároveň i zkoušíme nové představení. Prázdniny si občas dopřejeme.
* LN Proč se podle vás Francie stala kolébkou obrozeného cirkusu?
To je složitější. Myslím, že to bude hlavně velkorysou finanční podporou uměleckých škol tohoto typu. Ale pak stejně všechno rozhodnou diváci a Francouzi cirkus milují v jakékoliv podobě.