Náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib (Piráti) čerstvě oznámil, že na ni navážou opravy další důležité dopravní stavby Městského okruhu – Strahovského tunelu.
Ten je v provozu od roku 1997, a aby zůstal v kondici, je dle Hřiba nutné do něj nyní investovat. Opravy budou rozděleny do čtyř etap, v úhrnu potrvají deset let a celkové náklady se nyní uvádějí ve výši šesti miliard korun. Roli hraje i to, že tunel slouží i jako kryt pro obyvatelstvo pro případ ohrožení a je součástí bezpečnostního systému metra. Jeho kapacita je zhruba 15 tisíc osob, s trasou metra B ho propojuje štola.
Podle Zdeňka Lokaje, dopravního experta z Fakulty dopravní ČVUT v Praze, sice hlavní město a zvlášť jeho pátá a šestá městská část budou nejspíš znovu čelit dopravním komplikacím, připomíná ale, že důkladným plánováním a včasnou komunikací lze řidiče na omezení připravit. Je totiž třeba se vyhnout situacím, kdy by bylo nutné kvůli výpadkům technologií Strahovský tunel zcela uzavřít.
Lidovky.cz: Jaký význam má pro pražskou automobilovou dopravu Strahovský tunel?