Jeho společnost nedávno vzbudila rozruch plánovanou žalobou na kraje kvůli marné snaze dostat se na regionální železniční tratě.
Letos Student Agency plánuje zisk zdvojnásobit na 200 milionů Kč a obrat zvýšit o desetinu na 4,5 miliardy. Podle Jančury se zatím nedá říct, zda současných 100 milionů bude zisk po zdanění, nebo před zdaněním, to se podle něj uvidí zhruba na konci ledna.
Ze čtyřmiliardového obratu činí asi 2,5 miliardy prodej letenek, provoz autobusových spojů po ČR a do zahraničí pak asi miliarda. Zbylou půlmiliardu tvoří zajišťování jazykových kurzů a pobytů. Podle Jančury loni vlivem krize klesl trh prodeje letenek o pětinu.
Student Agency se ale podařilo obrat meziročně udržet, počet prodaných letenek dokonce stoupl o desetinu. „Krize se projevila tak, že se letenky prodávají více, ale za nižší cenu,“ podotkl Jančura.
Situace na trhu s letenkami je pro Student Agency podle Jančury příznivá.
„Pro nás je ideální prodávat letenky za korunu, protože žijeme z poplatku za vystavení letenky. Je ideální, když jsou letenky levné a prodávají se jako rohlíky,“ dodal šéf Student Agency.
Obrat chce letos firma zvýšit o deset procent na zhruba na 4,5 miliardy, hlavně z prodeje letenek. Zároveň chce snižovat náklady, a hodlá tak například investovat do nového IT systému, díky kterému by se měla zvýšit produktivita práce, podotkl Jančura.