* LN Jak velký je rozdíl mezi podobou maturitní zkoušky z českého jazyka nyní a tím, jak se bude maturovat v příštím školním roce?
Velká změna je hlavně ve formě. Novinkou je například didaktický test, na který nebyli studenti zvyklí. Nejsou příliš zvyklí na to, aby v českém jazyce odpovídali na otázky výběrem ze čtyř odpovědí.
* LN Změny jsou i v písemné maturitě...
To je pravda a tady by mohl nastat problém. Musíme se totiž velmi rychle přeorientovat na nový způsob zvládnutí stylistického útvaru, který bude v kratším rozsahu, než jsme vždy vyžadovali.
* LN A jak vnímáte změny u ústní části maturity?
V té se toho příliš nemění. Přibude práce hlavně školám, které budou muset vytvořit pracovní listy na literaturu ze seznamu.
* LN Jak se studenti u vás ve škole na novou maturitu připravují?
Mají z ní trochu obavy. Bojí se i přesto, že se účastnili maturity nanečisto a většinou v ní obstáli. Zatím jsme ale neměli možnost vyzkoušet si maturitu v celku a ze všech předmětů.
* LN A jak se na novou maturitu připravujete vy, učitelé?
Například tím, že již nyní volíme jiné metody práce a způsob zkoušení. Studenty musíme připravit na to, co je čeká. Musejí se naučit s novým typem zkoušky pracovat.
* LN A jak se vám líbí model státních maturit?
Má své plusy i minusy. Je možná pravda, že se víc ověří celkové znalosti a vědomosti studentů. Na druhou stranu si nemyslím, že bychom byli všichni natolik připraveni na novou formu zkoušky, že bychom k ní příští rok nešli se zatajeným dechem.
* LN Proč?
Podle mého názoru bude největší zkouška ve zvládnutí celé maturity organizačně. Toho se, myslím, bojí všichni pedagogové ze všeho nejvíc.