To je mimo veškerou racionální debatu - Václav vládl jen Pražsku mezi Mělníkem a Lštěním, Starou Boleslaví a Libušínem a Tetínem. Všude jinde vládla místní knížata, i ten Mělník je nejistý.
Zemi sjednotil Boleslav, dal jí první státní aparát, rozšířil ji daleko přes Olomoucko a Krakovsko k hranicím Kyjevské Rusi, vytvořil armádu a zarazil minci. A dokázal zem ubránit před obsazením ze západu.
Tedy dal Čechám atributy státu. Včetně jednoho vládce a relativně jednotné vlády.
Bezva, takže teď víme, proč co čoch, to šmejd. Za Masaryka se říkávalo - národ se udržuje těmi ideály, ze kterých vznikl (nebo tak nějak), takže náš novák tu prohlašuje, že jako stát jsme vznikli po tom, co nejvyšší vůdce odkrágloval svého bráchu. Tak proč se tolik divíme, když je to tu samej vych cánek a zmetek? Pěkně oddělej svého soupeře a hurá do tvořivé práce pro republiku!!! To je ten správný základ české státnosti!!!
Není doloženo, že sv. Václav s Jindřichem bojoval a že vůbec Jindřich s ním přišel bojovat. Spíš šlo o střet s Bavory. Sv, Václav dosáhl toho, že knížectví české bylo ustanoveno vévodstvím Říše římská, čili se mu dostalo mezinárodního uznání a bylo postaveno na úroveň Saského vévodství, bavorského, Markrabství braniborského, Falckrabí rýnského. Šlo tedy o ustanovení české státnosti. Není pravdou, že sv. Václav odváděl stříbro a voly do Saska, To si vymyslel Palacký- viz "Toulky českou minulostí"
Ale ti volové se hodili dalšímu dobytku, aby morálního zakladatele českého státu mohl pomlouvat, protože mu asi líp vyhovuje bratrovrah než mrvokárce. Viz novácká teorie výše...
Dobové dokumenty, které citují LN, obsahují vážná obvinění. Například
zaznamenané interpelace skupiny poslanců, mezi něž patřila i Milada
Horáková, tvrdí, že broumovský klášter „byl vždy zarputilým, slepým,
germanistickým střediskem“.
Jasně, 8 broumovsklých mnichů německého původu bylo obávaným spikleneckým centrem diverzních snah zavilých kapitalistických štváčů světového imperialismu!
kdo byl SV, tak jako se nedávno ptali na 21. srpen 68. Možná bychom se ale dozvěděli věci. Ani bych se nedivil, kdyby při odpovědích přišla řeč na Havla.
a tak mnoho slov na všech stranách a ve všech stranách..
protože o něm nic nevíme a už vůbec ne o jeho aktivitách politických. Je to stejné, jako kdybych dějiny naší země vykládal na základě pohádky o Smolíčkovi.
OK, Svatý Václav vůbec neexistoval, jinak byste zřejmě neusnul ...
"Je zásluhou svatého Václava, že nás nestihl stejný osud jako polabské Slovany, kteří zanikli. Tím, že rozšířil křesťanskou víru po našich krajích se staly Čechy součástí evropského křesťanského světa a byly uznány jako samostatný stát."
Velmi dobře vystiženo.
pokřtít se nechal už Václavův děda kníže Bořivoj s manželkou (svatou) Ludmilou. Ti nás nasměřovali do křesťanské Evropy. Přesto se dá za zakladatele českého státu považovat až Václavův bratr Boleslav (I.), který poměrně drsným, ale účinným způsobem sjednotil území Čech pod svoji vládu. Na konci své vlády navíc dojednal zřízení pražského biskupství, což dokončil až jeho syn a nástupce Boleslav II. O Václavovi dobové kroniky říkají minimum informací, takže jeho odkaz je v rovině legendami vytvořeného symbolu.
uvědomit, že uctívání ostatků je vlastne zvrhlé a ponekud odporné. Kompletní Václavovu kostru nemáme především proto, že už pár let po jeho smrti se na ni vrhli lovci, kteří tu uloupli kus, tam další. Vystavování lebky knížete je stejně nechutné, jako balzamovaný Lenin v Moskvě. Mrtvyí patří do země.
Promiňte, ale kult ostatků významných osob (svatých, blahoslavených a do jisté míry i ctihodných) je součástí katolické i pravoslavné tradice. A označit úctu ostatku svatořečeného knížete za "nechutnou" a ještě ji srovnávat s vystavováním mumie teoretika jednoho z nejtemnějších režimů v dějinách lidstva? To již nevyžaduje komentáře.
Prezident, který dokázal vypít denně demižón slivovice a vykouřit kartón cigaret?
tomu fandíte, zas takovej kanon to není, za tisíc let o něm nebude vědět nikdo ani prd
není problém. Ostatně to je takřka každodenní skutečnost. Problém je, že zeman je chlastem prosáklý dement, který by se měl léčit.