Těžko se hledají slova pro pojmenování stavu památkově chráněné kolejové dráhy Stránská skála - Líšeň (LN 28. 12. 2007), která mohla být jednou z bran do brněnského okolí.
Posledních deset let nám v okolí vzniká nová situace - nová bytová výstavba. Zvyšování počtu autobusových spojů je pro toto území krátkozrakým rozhodnutím. Řešení nabízí právě tato opomíjená trať - pro někoho možná nechtěné dítě, pro někoho zaprášené svědomí. Co udrží provozuschopnost tratě lépe než její provoz pro veřejnou pravidelnou dopravu. A pokud na jejím konci bude nadále muzejní zařízení, tak se určitě oba provozy domluví.
Předpokládám, že v nejbližší době všichni zúčastnění projeví dostatek pochopení pro obecný veřejný zájem. Ministerstvo kultury i Technické muzeum budou respektovat dopravní potenciál této - byť zdevastované - infrastruktury i způsob jejího nabytí do své správy. Navíc úvahy nezačínáme na zelené louce, devadesátá léta dala vzniknout mnoha iniciativám, analýzám i několika usnesením líšeňské samosprávy o obnově provozu na historické tramvajové trati.
O autorovi| Josef Veselý, předseda dopravní komise Rady města Brna
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno