Zpráva s ním pořádně otřásla. I proto, že jednadvacetiletého závodníka znal, stejně jako zná extrémně rychlou whistlerskou trať, kde už třikrát jel.
* LN Co udělal Kumaritašvili v poslední zatáčce špatně?
- Vjel do ní hrozně pozdě, což je fatální chyba. V první třetině zatáčky ho odstředivá síla vytáhla nahoru a pak nezvládl řízení.
* LN Šla chyba ještě napravit?
- Zkušený závodník by utrhl saně do smyku. Jemu zkušenosti bohužel chyběly. Dávám to trochu za vinu Mezinárodní sáňkařské federaci. V této sezoně Kumaritašvili odjel jen dva závody. Takoví lidé by na olympiádě neměli vůbec být. A to nemluvím jen o Nodarovi...
* LN Svou roli hrála i trať, že?
- Přesně tak. Ta ve Whistleru je nejrychlejší a její spodní část i jedna z nejtěžších na světě. S bráchou jsme tam loni jeli Světový pohár a ani nám se nevyhnul pád. Naštěstí jsme ho zvládli.
* LN Kumaritašvilimu se stal osudným nosník, který byl hned u trati. Je to normální?
- Úplně ne, ale občas se to dělá. Ve Whistleru jsou nosníky extrémně blízko a mantinel je dost nízký. Všechno to je kvůli úspoře financí. Doufám, že se po tomhle incidentu všude zvednou mantinely tak, aby zakryly nosníky.
* LN Ve Whistleru už to organizátoři udělali. Navíc muži vyjíždějí z ženského, nižšího startu...
- Jenže to je alibismus. Úplně tím znehodnotili olympijský závod. Jak jsem říkal, na hrách by měli startovat jen ti nejlepší a nejzkušenější. Ti by pak žádná omezení nepotřebovali.
* LN Nemáte chuť se závoděním nyní skončit?
- Nodarova smrt se mnou pořádně zacloumala. Byl to hodný kluk, navíc stejně starý jako já. Takže mi myšlenky na konec hlavou prolétly. Chci však jezdit dál.