Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

TELEGRAFICKY

Česko

Sedmimiliardový vyrovnaný rozpočet, dosud nejvyšší ve své historii, si na letošní rok naplánovala veřejnoprávní Česká televize. Očekává přitom, že z reklamy získá tři čtvrtě miliardy a bude investovat 676 milionů mj. do digitálního vysílání a vysokého rozlišení obrazu. Na výrobu pořadů pak plánuje dát dvě miliardy a 175 milionů korun. Někteří radní, kteří na ČT dohlížejí, se zdráhali plán posvětit. Petr Uhl hlasoval proti, obává se totiž, že letošní vysoké výdaje mohou ohrozit hospodaření ČT v příštích letech. „Rozpočet má i aspekt ideový,“ zamířil k programu radní Jiří Voráč. „Pokud budou prostředky investovány i do takových obskurností, jako je pořad paní Bubílkové, obávám se, že Česká televize jako dobrý hospodář hodnocena nebude,“ dodal a zdržel se hlasování. Šéf televize Jiří Janeček naproti tomu zdůraznil, že náklady na jednu hodinu výroby klesly a opět se zvýšil i průměrný počet minut vyprodukovaného programu na jednoho pracovníka ČT. Dalšího z manažerů, kteří dosud působili na straně největších zadavatelů televizní reklamy, přilákala do svého vedení televize Prima. Po Marku Singrovi z Karlovarských minerálních vod, který se v březnu stane generálním ředitelem Primy, přichází na pozici obchodní ředitelky televize Jana Budíková, manažerka s dlouhou zkušeností z vedení producentů rychloobrátkového zboží. Obchodní ředitelku stanice mění ani ne po roce. S novou grafikou, zprávami i seriály a filmy se televize Prima letos chystá omladit své publikum, neboť podle slov stále ještě výkonného ředitele Petra Chajdy mezi lety 2005 a 2007 „výrazně zestárla“.

Poněkud nesvá byla ředitelka Radiožurnálu Barbora Tachecí, když ve středu přibližovala své výsledky sálu plnému novinářů. Je ale na nejlepší cestě stát se uznávanou veřejnoprávní manažerkou. Rychle totiž zařadila do svého slovníku výraz „báječné“, který při hodnocení práce svého týmu často skloňuje i ředitel České televize Jiří Janeček.

Radiožurnál a jeho šéfka od začátku ledna plní stránky novin, studentské Rádio Akropolis naopak skomírá kvůli nezájmu posluchačů. Své internetové vysílání proto ukončí, psal server iDnes. Jak LN přiblížil programový šéf Jakub Bouček, dlouhodobým problémem stanice jsou malé zisky z reklamy, zhruba 90 % příjmů tak musí získávat z grantů. Varianta „konec“ ještě není definitivní, i tak ale pravděpodobná. Pokud Akropolis nenajde do konce ledna strategického partnera, opravdu se na webu odmlčí.

Autor: