Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Televize Prima utržila za reklamu o pětinu méně

Česko

PRAHA S odhadem, že reklamní tržby letos televizím klesnou o pětinu až čtvrtinu oproti loňskému roku, se generální ředitel Primy Marek Singer v květnu nemýlil.

Za první letošní pololetí měla Prima, druhá nejsledovanější komerční stanice v Česku, příjem z reklamy meziročně zhruba o dvacet procent nižší. Singer to řekl poté, co skandinávský mediální koncern MTG, poloviční majitel Primy, publikoval své pololetní výsledky.

Pozitivnější přístup inzerentů, kteří výdaje na svou prezentaci na televizní obrazovce omezili v důsledku hospodářské krize, očekává šéf Primy nejdřív příští rok. „V průběhu léta se ztráty vůči minulému roku snižují, což je sice pozitivní zpráva, ale zatím nemohu nijak odhadovat nějaký další průběh. Věřím jen, že v příštím roce se dostaneme na úroveň roku 2008,“ vysvětlil.

Tuzemské operace MTG - kromě hlavního kanálu Primy k nim patří v dubnu spuštěná stanice Prima Cool a program regionálních studií R1, který v minimalistické variantě odstartoval v polovině června - vynesly koncernu za první letošní pololetí celkové tržby 463 milionů švédských korun (zhruba 1,13 miliardy českých korun) oproti loňským 508 milionům. V zahraniční měně činí pokles jen 11 procent, což je způsobeno přepočtem z českých korun.

Na loňské tržby měly přitom pozitivní vliv příjmy spojené s fotbalovým šampionátem EURO 2008.

Letošní pololetní provozní zisk 26,5 milionu švédských korun (tedy zhruba 65 milionů českých korun) přitom činil zhruba jen polovinu toho, co za totéž období loňského roku. Tehdy představoval 52,7 milionu švédských korun.

Na poklesu se podepsalo především slabé první letošní čtvrtletí, za druhé čtvrtletí byl provozní zisk meziročně zhruba na stejné výši.

Prima totiž zjara investovala do nákupu pořadů pro svůj nový kanál Cool a investice do programové nabídky hlavního kanálu navíc v reklamně slabém prvním čtvrtletí výrazně omezila. Premiérovými pořady ji zatraktivnila až mezi dubnem a červnem. Meziročně se jí přitom za druhý kvartál podařilo zvýšit tržní podíl na sledovanosti mezi diváky staršími patnácti let na 21,6 procenta z loňských 20,8 procent.

Letní program je tradičně reprízový, hlavní investice jde zas až do podzimního programového schématu, tedy od září.

Z hlediska hospodaření za celý rok bude totiž pro Primu (stejně jako pro jiné komerční televize) rozhodující poslední čtvrtletí s reklamou před Vánocemi. Loni za toto období získala víc než ve všech třech ostatních kvartálech roku dohromady.

***

Výsledky TV Prima

období tržby provoz.

zisk

1.Q 2008 223,4 37,9

2.Q 2008 284,4 24,8

3.Q 2008 195,1 13,5

4.Q 2009 342,6 83,5

1.Q 2009 208,9 2,2

2.Q 2009 254,2 24,3

Zdroj: MTG, v milionech švédských

korun

Autor:

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...