„Tenhle závod považuji za žert,“ nechal se podle agentury DPA slyšet šéftrenér německých lyžařů Jochen Behle.
Nelíbilo se mu, že trať nemá požadovanou šířku devět metrů a také žehral na kvalitu sněhu při kvalifikaci. „Na takovéhle trati by se Světový pohár neměl jezdit, tohle je pouze show,“ zlobil se.
K jeho názoru se připojili i někteří Finové a Švédové. Šéfka závodů Kateřina Neumannová však kritiku odmítla.
„Lidi z FIS nás navštívili snad milionkrát, a přesto technický delegát Miklautsch na poslední chvíli nařídil trať zkrátit. Ve chvíli, kdy jsme ji už připravovali,“ zlobila se.
„FIS si všechno především poslední tři dny řídila sama, chodili tady s pásmem a dlouhé hodiny měřili, co se jen dalo. Trať jsme udělali zcela podle jejich požadavků. Snad jen v místech, kde trať překlenuly dvě lávky, byla užší.“
Míst na předjíždění se na trati našlo skutečně pramálo, o sportovní kvalitě a spravedlnosti lze také vést polemiky. „Při podobných závodech ale nikdy nejde trať připravit tak širokou jako třeba na olympiádě,“ ví Neumannová.
Behleho ataky souvisí ale také s faktem, že Němci nesou velmi těžce, že jim FIS odebrala jeden z původně plánovaných závodů Tour de Ski v Oberstdorfu. „Vím o tom, Němci teď proti FIS tvrdě vystupují a budou nejspíš všechno kritizovat,“ pokračovala Neumannová. Dosti nepříjemné problémy se však rýsovaly i kolem kvality sněhu. Při prvních trénincích se totiž měnil v sypkou sůl. Trať proto bylo nutné zpevnit tzv. sněhovým betonem, který umělý sníh spojuje v takřka jednolitou hmotu. Spása měla přijít dokonce až z Nového Města, odkud bleskově vyrazilo vozidlo s požadovaným přípravkem. „My jsme ale přitom tuhle látku měli, jen se v tu chvíli nemohla rychle najít,“ vysvětlovala Neumannová. „Nakonec jsme ji objevili, a situace se vyřešila.“