Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Tesco zavede věrnostní karty Clubcard

Česko

PRAHA Maloobchodní společnost Tesco zřejmě již příští rok v Česku odstartuje systém věrnostních karet Clubcard, přičemž jeho úplné zavedení by na tuzemském trhu mělo trvat do roku 2012. Uvedl to Jaroslav Kuchař z poradenské firmy Blue Strategy. Tesco věrnostní program Clubcard provozuje v několika zemích a zapojily se do něj miliony lidí. Od minulého týdne mohou klubové karty získat také zákazníci slovenských obchodů Tesco.

Mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová potvrdila, že obchodní řetězec po zahájení projektu na Slovensku nyní hodlá věrnostní karty Clubcard zavést i v Česku. Termín ale zatím neupřesnila.

Zákazníci za své nákupy v prodejnách Tesco sbírají body, které se jim zapisují na účet klubové karty. Například na Slovensku lidé dostanou jeden bod za každé utracené euro. Získané body pak mohou vyměnit za slevové poukázky či jiné výhody. Tesco má na oplátku přehled například o tom, jaké výrobky zákazník nejčastěji nakupuje či jak reaguje na cenové nabídky, a může tomu přizpůsobit svoji obchodní strategii.

Obchodní řetězec Tesco si chce pomocí tohoto programu udržet věrné zákazníky a získat nové klienty, kteří v jeho obchodech budou pravidelně nakupovat. „Jeden loajální zákazník má cenu 12 neloajálních zákazníků,“ uvedl Dan Dures ze společnosti Dunnhumby, která se na věrnostním programu Teska podílí.

Tesco připravuje věrnostní klubové karty v době, kdy Češi kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za výhodnější ceny. V prvním čtvrtletí došlo ve srovnání se stejným obdobím loňského roku k jednorázovému poklesu loajality u všech významných řetězců. Obchodníci proto kladou větší důraz na věrnostní programy. Letos jej například rozšířila síť dm drogerií.

Autor: