Úterý 7. května 2024, svátek má Stanislav
130 let

Lidovky.cz

Totální kolaps dopravy

Česko

Požár, nehoda kamionu a navíc dlouhodobé uzavírky včera ochromily město

PRAHA Desítky minut strávili včera dopoledne v kolonách řidiči na téměř všech hlavních pražských komunikacích. Dopravní kolaps v hlavním městě způsobila souhra několika nešťastných událostí a zároveň plánovaných uzavírek.

Volný přístup k vodě První příčina dopravních potíží ve městě se objevila už v noci na včerejšek, kdy začal hořet areál asijské tržnice v Libuši. Urozsáhlého požáru zasahovaly desítky jednotek hasičů nejen z Prahy, ale i Středočeského a dalších krajů. Policie musela uzavřít okolní ulice, aby umožnila hasičům volný průjezd k hydrantům. Uzavřeny byly ulice Meteorologická, Čimelická, Mirotická, Libušská i část Kunratické spojky. „Uzavírka potrvá tak dlouho, jak dlouho budou hasiči potřebovat volný průjezd,“ řekl včera v podvečer mluvčí pražských policistů Tomáš Hulan.

Ulice byly neprůjezdné většinou i pro autobusy MHD. Policisté také museli z několika míst odtáhnout zaparkovaná vozidla, která bránila přístupu k hydrantům.

K uzavřeným ulicím v Praze 4 se krátce po deváté hodině ranní přidala provoz na magistrále. Kamion se převrátil přes dva pruhy ve Wilsonově ulici a z jeho korby se přímo do vozovky vysypala hlína. „Naše šetření bylo poměrně rychlé. Řidič ale uplatňoval technickou závadu na autě, takže jsme museli čekat na přivolaného soudního znalce,“ vysvětlil Hulan. Mezitím se začaly kolony vozidel prodlužovat a brzy stála auta až na brněnské dálnici. Podle mluvčího si ale za kolaps mohli řidiči z velké části sami kvůli své bezohlednosti. „Převrácený kamion bylo nutné dostat na kola, takže se na místo nehody musel probojovat jeřáb. Ten ale sám uvízl v zácpě a řidiči ho odmítali nechat projet, přestože je řádně označen jako vozidlo s předností v jízdě,“ popsal Hulan.

Kolony se rozjely až po poledni Magistrála tak byla plně průjezdná až kolem poledne. Silnice v centru Prahy se zatím proměnily de facto v parkoviště, na většině hlavních tras panoval stupeň čtyři nebo pět.

K tomu přispěly i plánované uzavírky klíčových městských komunikací. Od pondělka je neprůjezdný Vyšehradský tunel, kterým jinak denně projíždí až dvacet tisíc aut. Dopravní podnik totiž musí mezi Výtoní a Podolskou vodárnou rekonstruovat tramvajovou trať, která nebyla opravována od osmdesátých let. Uzavřený zůstane tunel až do konce listopadu. Dopravu ve městě dlouhodobě znesnadňuje také uzavírka Letné kvůli stavbě tunelu Blanka.

Situace na pražských silnicích se uklidnila kolem poledne, fronty aut se tvořily odpoledne už jen na tradičních místech, tedy v Ječné, Resslově a Korunovační ulici. Mírné potíže způsobila ještě nehoda na Rozvadovské spojce ve směru do ulice K Barrandovu.

Autor: