Po rekonstrukci se rychlost zvýší z nynějších maximálních 90 kilometrů za hodinu až na 200 kilometrů v hodině. Oprava první, 39 kilometrů dlouhé etapy mezi Blažovicemi a Nezamyslicemi by měla začít v roce 2012 a skončit o tři roky později. Rozpočet projektu zatím není znám. „V současné době se zpracovává přípravná dokumentace. Po jejím dokončení, tedy zhruba v červnu, bude známa předběžná investiční částka na jednotlivé úseky,“ řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla.
Součástí projektu je i rekonstrukce a v některých případech přesun železničních stanic a zastávek, na trati budou také všechny přejezdy mimoúrovňové. Trať pochází z poloviny 19. století, v minulosti byla pouze elektrifikována bez dalších modernizací. Po modernizaci tratě Přerov–Ostrava zhoustla doprava, a trať mezi Přerovem a Brnem už provozu nestačí.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava