Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Trať mezi Prahou a Moravou je v provozu

Česko

  12:39
ČESKÁ TŘEBOVÁ - Provoz na hlavní železniční trati z Moravy a Slezska do Prahy se dnes ráno v obou směrech zcela zastavil. Důvodem kolapsu je vážné poškození trakčního vedení. Vlaky jezdily jinou trasou a nabíraly i více než hodinová zpoždění. Provoz se Českým drahám podařilo obnovit ve 12:15.

Pendolino foto: Jiří Wagner - redaktor Neviditelného psaReprofoto

Podle mluvčího Čských drah Petra Šťáhlavského byl přerušen v 09:15 provoz na trati Česká Třebová - Ústí nad Orlicí. Kvůli závadě byly poškozeny pantografy lokomotiv u dvou spojů. V místě také uvízl expres z Veselí nad Moravou do Prahy.

Uvozovky dolníVlaky jezdí jinou trasou, proto nabírají i více než hodinová zopždění.Uvozovky horní


Některé spoje včetně těch, na kterých jsou nasazovány vlaky Pendolino, jezdí odklonem přes Havlíčkův Brod. Předpokládané zpoždění odkloněných spojů mezi Prahou a Brnem je podle mluvčího asi 60 minut a mezi Prahou a Ostravou přibližně 90 minut.

Elektrické troleje zřejmě strhl rychlík jedoucí z Prahy do Budapešti. Do prověšeného vedení pak najelo pendolino, které si poškodilo jeden pantograf. Na druhý nepoškozený však mohlo pokračovat v cestě do Prahy.

"Příčinu pádu vedení vyšetřujeme, výši škod zatím neznáme," řekl mluvčí. Rychlíky nyní poškozený úsek projíždějí se staženými pantografy samospádem. Osobní vlaky přes úsek v Dlouhé Třebové přetahuje motorová lokomotiva. S úplným odstraněním havárie ČD počítají během dnešního odpoledne.

"Vlaky měly zpoždění až 160 minut, spoj IC, kterým jsem cestovala z Pardubic do Prahy, nabral zpoždění 100 minut," řekla jedna z cestujících. "V nejhorší situaci byli lidé, kteří cestovali s malými dětmi nebo dokonce se zvířaty. I přes to byl na nádraží relativní klid, zdá se mi, že lidé na stálá zpoždění vlaků již rezignovali," doplnila.
Autor:

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč