Tržnice, které zpravidla nabízejí levnější oblečení než kamenné obchody, se totiž stále těší oblibě u značné části českých spotřebitelů. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma.
Martina Drtinová ze společnosti Incoma uvedla, že nákupům oblečení v tržnicích a asijských prodejnách se nevyhýbají téměř tři čtvrtiny Čechů. „I u domácností s nadprůměrnými příjmy je takových více než polovina,“ podotkla Drtinová. Češi ale nakupují oděvy a obuv hlavně v nákupních centrech, ve kterých již utrácejí více než polovinu svých výdajů za toto zboží.
Zhruba pětina lidí pak často pořizuje oblečení právě v asijských prodejnách nebo na tržištích. V nákupních komplexech obchody s módou dominují a na začátku letošního roku tvořily 46 procent prodejních jednotek v nákupních pasážích. Na začátku ledna podle údajů společnosti Incoma fungovalo v tuzemských nákupních centrech 1988 prodejen s odíváním. Následuje obuv a kožené zboží (612), klenoty a dárky (505) a prodejny elektro a počítačové techniky (468).