Podzemím z Prahy do Berouna za 13 minut? Ambiciózní dopravní projekt už není sci-fi

Premium

ilustrační snímek | foto: Twitter Správy železnic

  11:00
Pro českou železniční síť zcela výjimečná stavba. Projekt Berounského tunelu se o něco přiblížil své realizaci. Správa železnic již na ministerstvo životního prostředí podala dokumentaci k zahájení procesu EIA, tedy posouzení vlivů stavby na životní prostředí. Nyní bude následovat zpracování posudku, přičemž závazné stanovisko se podle Správy železnic dá očekávat nejdříve v první čtvrtině roku 2024.

Celý článek je jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit

Jako termín zahájení stavby se uvádí rok 2028, hotovo by prý mělo být o osm let později a celkové investiční náklady mají být 46 miliard korun bez DPH. S délkou 24,7 kilometru půjde o suverénně nejdelší železniční tunel v Česku, nyní je jím Ejpovický tunel dlouhý 4,1 km.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

99
Předplatit
Flexibilní, bez závazků
Automatické obnovování

Roční

989
Předplatit
Nejlepší poměr cena/výkon
Ušetříte 17%

Dvouleté

1 889
Předplatit
Nejvýhodnější
Ušetříte 20%

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Vstoupit do diskuse (14 příspěvků)
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.