Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav
130 let

Lidovky.cz

Týdeníky loví čtenáře internetem

Česko

Časopisy Reflex, Respekt a Týden na podzim dále rozšiřují svůj záběr mimo rámec tištěných vydání.

PRAHA Intenzivnější televizní reklamou se letos na podzim prezentovaly tři ze čtyř nejčtenějších titulů z oboru zpravodajských, ekonomických a společenských týdeníků - zpravodajský Týden a společenský Reflex, které se (oba s průměrným více než padesátitisícovým prodaným nákladem) střídají na příčce nejprodávanějšího, a názorový Respekt, jemuž zářijová změna formátu pomohla k více než šestadvacetitisícovým prodejům. Podle kanceláře ABC tak Respekt přeskočil v prodejnosti týdeníky Euro a Ekonom a od první dvojky ho dělí jen společenský Instinkt.

Zpravodajský Týden od února buduje svůj internetový portál. Podle šéfredaktora Týdne a mediálního ředitele jeho vydavatelství Mediacop Dalibora Balšínka znamenal rozjezd webu povzbuzení pro tištěný titul: „Pro web získáváme přes týden mnoho informací a řadu z nich pak využijeme i na papíře. Naše titulní stránky jsou tak v poslední době mnohem zpravodajštější.“ Podle Balšínka se webové zprávy daleko lépe doplňují právě s týdeníkem, neboť nemusí tolik jako redakce deníků řešit, co dát na web a co na papír: „Pro nás je internet vysloveně komplementární věc.“

Rovněž týdeník Respekt inovuje na webu. Minulý týden nabídl čtenářům softwarovou čtečku, program, který umožňuje stáhnout si kompletní vydání do počítače a číst je na obrazovce. Tištěný Respekt vychází od září v barevném časopisovém formátu. Díky změně vydělal za září na inzerci tři a půl milionu korun, tedy víc než čtyřikrát tolik, co loni za stejné období. Své vydavatelské aktivity rozšiřuje i na hudbu a knihy. V říjnu vydal nové CD Moniky Načevy a Michala Pavlíčka, v pondělí uvede na trh první titul své knižní edice - nejnovější hru Václava Havla Odcházení.

Speciální publikace má i Reflex. Tento měsíc vydal už čtvrtou knihu velkých rozhovorů, na DVD vydává divadelní představení z minulých dekád a sběratelskou edici filmů. Reklamní kampaní vedoucí na www.novykomplex.cz, již spustil v pondělí, si chce Reflex udělat legraci ze samotné reklamy i z těch, kdo si jí nechávají dirigovat život. V televizních a rozhlasových spotech účinkují i členové redakce (třeba Jiří X. Doležal) a bývalá televizní hlasatelka Anna Wetlinská.

Autor: