Cyklus Kurta Weilla a Bertolta Brechta Sedm smrtelných hříchů není prvoplánově líbivým pásmem. Ute Lemper předvedla ukázněný projev s niterným hereckým ztvárněním rozpolcené hrdinky Anny. Škoda že v programu chyběl text - značné části posluchačstva zůstal význam slov neznámý. Mužské vokální kvarteto se zhostilo svého partu profesionálně, i když je zvukař „utopil“ v orchestrálním proudu.
Mnohem kontaktnější druhá polovina večera ve Smetanově síni konečně publikum probudila. Atmosféru rozproudila suverénně podaná předehra k Bernsteinovu Candidovi. Písně, které proslavili Edith Piaf a Jacques Brel, prokládala Ute Lemper vyprávěním o jejich autorech, o atmosféře, v níž vznikaly, přičemž plynule klouzala z němčiny do francouzštiny a angličtiny. Osobností stejně hlasově, herecky, pohybově a jazykově disponovaných jako ona je na světě jen pár.
Hity Mylord, Padam, Amsterdam, La vie en rose zazněly ve velmi moderních - pro někoho možná nepřípadných - aranžmá, která vyžadovala od orchestru a dirigenta maximální nasazení. Citlivý a pohotový Rastislav Štúr, který má bohaté zkušenosti s doprovázením pěvců, vytvořil zpěvačce bezpečné zázemí.
Zklidnění před efektním koncem přinesla píseň v jidiš z pera Chavy Albersteinové a koncert, který lze označit za jeden z vrcholů letošního ročníku Prague Proms, skončil známou melodií z legendárního muzikálu Cabaret. Na aplaus reagovala Ute Lemper přídavkem z téže dílny: kouzelným All That Jazz.
***
HODNOCENÍ LN
*****
Ute Lemper
Český národní symfonický
orchestr
Dirigent: Rastislav Štúr
Smetanova síň Obecního domu
Prague Proms, 20. 7. 2008