Testy lokomotivy s výkonem téměř 5000 koňských sil (asi 3600 kW) probíhají už od října. Testuje se dynamika, emise a tažná síla motoru. V únoru nebo březnu 2008 by měl železniční úřad schválit provoz lokomotivy v Německu. Sériová výroba by měla začít v červenci 2008 v Kielu.
Státní železnice několika zemí si již objednaly údajně 15 kusů a výrobce očekává, že do roku 2011 získá objednávky na celkem 1000 strojů, uvedla agentura DPA.
S nasazením lokomotiv se počítá především u velkých nákladních vlaků vyjíždějících z hlavních evropských přístavů jako Rotterdam nebo Hamburk.
Výhoda Maxim vůči obvyklým elektrickým lokomotivám spočívá v tom, že budou nezávislé na různých napěťových systémech zavedených v trolejích jednotlivých zemí. Kromě toho utáhne větší zátěž při relativně vyšší rychlosti.
Na zkušebním okruhu u Velimi tahá lokomotiva 33 vagonů naložených uhlím. To odpovídá asi 70 plně naloženým čtyřicetitunovým kamionům.