Výroba automobilů v Německu díky silnému exportu stoupla o deset procent na 470 tisíc vozů, jak napsala agentura DPA.
Německo zavedlo šrotovné počátkem loňského roku a vyčlenilo na ně celkem pět miliard eur (téměř 130 miliard korun). Na prémii 2500 eur (zhruba 64 500 korun) měli nárok lidé, kteří si objednali nový automobil a současně nechali sešrotovat nejméně devět let starý vůz. Peníze na šrotovné byly vyčerpány začátkem září, příznivý vliv však ještě nějakou dobu dozníval.
Německo je největším automobilovým trhem v Evropě. Ukončování či omezování programů šrotovného tlačí dolů poptávku po automobilech také na dalších předních evropských trzích. Ve Francii se prodej automobilů v květnu snížil o 11,5 procenta a v Itálii o 13,8 procenta. Výzkumná společnost J. D. Power nedávno předpověděla, že prodej automobilů v západní Evropě letos kvůli ukončování programů šrotovného klesne o osm procent na 13,7 milionu vozů. Nejprudší pokles v tomto regionu letos podle firmy vykážou Německo a Itálie.
Generální ředitel francouzské automobilky Renault a jejího japonského partnera Nissan Motor Carlos Ghosn navíc minulý týden varoval, že prodej automobilů v Evropě by mohly ve zbytku letošního roku snížit důsledky dluhové krize v Řecku.