V pondělí pak slevový řetězec Target nabídl osm z těchto očekávaných knižních hitů také za 8,99 dolaru. WalMart pak v úterý zareagoval dalším snížením, tentokrát ale jen o spíše symbolický jeden cent. Do bitvy se nato zapojil i řetězec Sears, který nabízí slevový kupon všem lidem, kteří mu prokážou, že nakoupili tyto zlevněné knihy v uvedených obchodech.
„Je to šílenství,“ řekl deníku The Washington Post analytik Michael Norris ze společnosti Simba International. „V tom se nedá pokračovat. Co se stane příští týden, pokud WalMart sníží cenu o další dva centy? Sníží Amazon ceny o tři centy? Kam až chtějí zajít?“ ptá se.
Podle Norrise obchody snižují ceny knih, protože doufají, že zákazníci nakoupí i jiné zboží s vyšší marží. Třeba oblečení. Analytik se ale obává, že velcí hráči na trhu takovým chováním poškodí malé obchody, jež si nemohou dovolit takovým cenám čelit.