Firma zahájí stavbu hal během tří měsíců, hotové by měly být do konce letošního roku. „Do výroby přijme firma zpočátku čtyři desítky nových zaměstnanců,“ řekl ředitel společnosti Jiří Paruza.
Zhruba o čtvrtinu rozšíří firma dosavadní výrobní kapacitu kvůli zakázce pro bratislavskou Železniční společnost Slovensko. Na konci loňského roku s ní uzavřela smlouvu o dodání deseti vlakových souprav za dvě a půl miliardy korun. „Dvoupatrové elektrické soupravy zlepší příměstskou hromadnou dopravu nejprve v okolí Žiliny, poté Trenčína a Košic,“ řekl ředitel slovenské společnosti Milan Chúpek.
Soupravy o výkonu dva megawatty budou přepravovat až 307 sedících cestujících rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. Budou řízeny novým, vysoce automatizovaným systémem; chybět nebude ani kamerový systém. čtk,
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava