Zájem o GPS předčil v USA na začátku předvánočního nákupního období i poptávku po stále populárních počítačích a jejich příslušenství a po televizích s LCD či plasmovými obrazovkami. Podle analytiků z americké společnosti NPD Group na tom má zásluhu i výrazný pokles ceny, která se dostala z loňských 320 dolarů na letošních 190 dolarů (asi 3400 korun).
V růstu obliby se navigátorům blíží snad už jen fotorámečky s elektronickými displeji. Rámečky na digitální fotografie se pokládají za hit letošních vánočních nákupů například ve Francii. Také multifunkční telefony firmy Apple iPhone budou letos populární. iPhone umožňující snadný přístup k internetu vyvolal nákupní horečku po svém uvedení v USA letos v červnu, do Evropy přišel začátkem listopadu. Jeho oficiální prodej byl ale zatím zahájen pouze v USA, Británii, Francii a Německu. Křesťanský zvyk vzájemného obdarovávání souvisí s kultem svatého Mikuláše. Když chtěl reformátor Luther tento kult zlomit, zavedl jako symbol Ježíška, a to bez velkých darů. Teprve smíšením katolického Mikuláše a protestantského Ježíška se v 19. a 20. století vytvořila nynější tradice Vánoc.
Konzumní rys lze spatřit například v sílícím trendu darovat k Vánocům peníze. Více než polovina Rakušanů v nedávném průzkumu uvedla, že nejvíc by je potěšil právě peněžitý dárek.
***
Vánoční tipy z Británie a USA
Pro muže v Británii se považuje za dárek všech dárků předplatné na zbytek sezony fotbalové ligy. Nejžádanějším dárkem v USA jsou platební karty s předplaceným obnosem.