„S jízdním řádem metra a nočních autobusů zajistíme v noci dopravu 96 procentům vídeňských obyvatel a výrazně zlepšíme mobilitu o víkendech v nočních hodinách,“ uvedl šéf vídeňského dopravního podniku Günter Steinbauer. Počítá s tím, že se v noci počet cestujících zdvojnásobí.
Nápad na zavedení provozu metra ale od počátku nadšení nebudil. Kritici poukazovali mimo jiné na to, že otázky na hlasovacím lístku v referendu jsou formulovány tak, že navádějí k žádané odpovědi.
Velká noční oslava Zavedení nočního provozu se chystají oslavit vídeňské bary a noční kluby.
Na noc z pátku na sobotu připravily party s názvem Nightride neboli Noční jízda, která začne ve 21.00. Do akce se zapojilo celkem 35 podniků. Vstup do nich bude zdarma, stačí si jen na internetu na stránkách www.24stundenwien.at vytisknout vstupenku. Ta poslouží v první noc provozu také jako jízdenka. Dosavadní síť nočních autobusů se přes týden nezmění. Dál budou jezdit po půl hodinách jako dosud, a to po půl jedné, po uzavření metra. O víkendech se ale některé noční spoje, které kopírovaly dráhu metra, vypouštějí. Jezdit tak bude celkem 17 nočních linek a sedm mikrobusů. Tento víkend čekají změny i pražské metro. V noci na sobotu budou moci cestující poprvé využít prodlouženého víkendového provozu, kdy metro bude na všech třech trasách jezdit o 50 až 60 minut déle. Prodloužení provozu bude stát asi 37 milionů korun ročně.
Podle Dopravního podniku hlavního města Prahy je to poprvé od zahájení provozu metra v hlavním městě, co bude pravidelně zkracována noční odstávka podzemní dráhy.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy