Připravovaný projekt se bude zabývat systémem vzdělávání pedagogů tak, aby každý učitel dokázal v běžné třídě pracovat nejen s nadanými dětmi, ale například i se školáky s výukovými problémy či handicapem. Projekt si vyžádá několik milionů korun, radnice na něj chce získat peníze z evropských fondů. V případě, že se podaří záměr uskutečnit, činnost malenovické třídy magistrát zřejmě postupně utlumí. Například náměstek primátorky Hynek Steska by totiž nadané děti viděl v běžných třídách. „Jde o běžný evropský systém, kde se děti, jež jsou něčím jiné, neseparují od ostatních,“ podotkl.
Ředitelka malenovické školy Zdeňka Jančíková je však jiného názoru. Podle ní mohou mít děti, které se určitým způsobem vymykají, v běžném kolektivu problémy se začlenit. Dalším důvodem, proč vidí výhodu pečovat o mimořádně nadané formou studijní skupiny, je ekonomická situace škol. „Jde například o vysoké počty žáků ve třídách, absence pomocného personálu. Takže není v silách, byť proškoleného, pedagoga při vší dobré vůli udělat pro nadané tolik, co by potřebovali,“ uvedla.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava