Věci veřejné v čele s bývalým reportérem televize Nova a dobrým známým kontroverzního podnikatele Romana Janouška Radkem Johnem chtějí podle svých předvolebních slibů nejvíce bojovat proti korupci a klientelismu v politice.
Zmíněné periodikum a především stranou deklarované minimální náklady, za které tiskovinu vydávají, ale příliš důvěry v tato předvolební hesla nedávají. Ve vyúčtování strany nefiguruje, vydává ho totiž spřízněné vydavatelství. Oficiální náklad činí 4 miliony a 250 tisíc kusů. A výdaje na jedno číslo nepřesahují 4 miliony korun. Alespoň podle šéfredaktorky a místopředsedkyně strany Kateřiny Klasnové. Ani ten nejlevnější časopis se podle mediálních expertů nedá pořídit za korunu.
Významným zadavatelem reklamy a sponzorem strany je detektivní společnost ABL Víta Bárty, jejíž dceřiná společnost nedávno od pražské radnice získala padesátimilionovou zakázku na správu pražských památek.
Podle některých médií za stranou stojí přímo Bárta a podnikatel a blízký přítel pražského primátora Roman Janoušek. Věci veřejné však tyto spekulace vyvracejí. Klasnová tvrdí, že ABL zadává reklamu i kvůli tomu, že Bárta je její přítel.
Pravdou zůstává, že Věci veřejné, které se v minulých letech úspěšně etablovaly v komunální politice, hodlají expandovat do parlamentu. Tomu se podřídil i velmi profesionální a velmi nákladný marketing. Věci veřejné provozují zelenou linku, na které se každý den od osmi ráno do deseti večer můžete zdarma svěřovat se svými politickými názory. Můžete navštívit i jejich poradnu pro občany, kde se dobrovolníci pokusí vyřešit vaše osobní starosti. V posledních měsících nejsou výjimkou ani inzeráty v novinách. Vedení strany přitom tvrdí, že náklady na tuto činnost jsou „zanedbatelné“.