Čtvrtek 25. července 2024, svátek má Jakub
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Veletržní sezona lákání

Česko

Změny na výstavišti - Konec Invexu s hospodářskou krizí nesouvisí

BRNO Výstaviště v Brně čeká nelehká sezona. Hospodářská krize snižuje zájem o účast na veletrzích. Týká se to i očekávaného největšího taháku sezony, Autosalonu. Při něm má přitom mít premiéru nový pavilon P, největší krytá výstavní plocha ve střední Evropě.

Generální ředitel výstaviště Jiří Škrla potvrdil, že ho tento týden čekají jednání se Sdružením automobilového průmyslu o podobě veletrhu a také o tom, zda skutečně bude trvat plánovaných deset dnů. Vedení výstaviště již nyní oznámilo, že všichni účastníci budou mít nižší ceny. Nabídlo je všem, co se přihlásili do loňského podzimu.

Některé automobilky účast nepotvrdily, další přijet hodlají. Veletrh vidí jako další formu podpory prodeje svých vozidel v době hospodářské krize. Část odborníků proto soudí, že spíše než o nových modelech by mohl letošní Autosalon najít odrazový můstek v porovnávání cen a výbavy pro ty, kteří hodlají využít neobvykle nízkých prodejních cen automobilů.

Pro veletrhy tak začíná sezona lákání klientů. Podle Škrly brněnské veletrhy uvažují o podobě dalšího zvýšení kvality služeb. Po požáru pražského Výstaviště mimo jiné uzavřela brněnská společnost výhodnější pojistku pokrývající škody až do výše půl miliardy korun.

Veletrhy už pokles zájmu pocítily minulý týden při módních veletrzích Styl a Kabo, na něž se ve srovnání s minulým rokem přihlásilo o desetinu vystavovatelů méně. A stejně se zmenšila i obsazená výstavní plocha. Vedení veletrhů je však optimistické, protože více vystavovatelů se zatím hlásí na letní termín obou veletrhů. Spokojenost prokázal i průzkum mezi vystavovateli. S krizí však nesouvisí osud veletrhu, který patřil po několik let ke špičce výstaviště - počítačového Invexu. Poté, co se od něj oddělily specializované akce věnované například fotoaparátům či spotřební elektronice, zájem vystavovatelů upadal. Výstavu tak v době konání „odštěpených“ akcí nahradí mezinárodní konference. K té by mohl posloužit právě nový pavilon P za 900 milionů korun, který se může stát velkým kongresovým centrem pro několik tisíc lidí.

Brněnské výstaviště ovládá dvě třetiny tuzemského trhu a část jeho veletrhů patří k evropské špičce.

Regionální mutace| Lidové noviny - Brno

Autor:

Tajný trik na intimní hygienu v létě
Tajný trik na intimní hygienu v létě

Na trhu s intimní kosmetikou již existuje tolik produktů, ze kterých si můžeme vybrat: gely, emulze, pěny... My vám však pomůžeme s výběrem. Naše 3...